Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Jeg er absolutt ikke flink til det. Svigerinnen min er alene (enke) med 1 barn på 13 år. Pendler annenhver mnd. p.g.a. studier. Jeg har da stilt opp å hatt denne gutten. Er snakk om 3 dager hver gang. Han er jo stor, og styrer seg mye selv. Har aldri sagt nei til å ha han ellers heller, selv om vi har små barn og våkne hver natt. Svigerinnen klager stort sett hele tiden over hvor mye tid all oppfølgingen med han tar. Jeg har 5 barn, og holder klokelig kjeft:-) Nå var han her for et par mnd. siden på overnatting. Fikk beskjed for lenge siden at denne mnd. skulle han ligge hos farmoren. Så komer hun i går og spør om det går fint neste uke, at han ligger her... Fikk stotret frem en ja, siden han satt der. Jeg og mannen har slitt en stund i forholdet, men nå har det begynt å løsne. Vi har kommet frem til at vi savner tid til hverandre, og har begynt å prioritere. Han mener jeg må si ifra nå. Jeg har begynt å jobbe etter permisjonen, og det og små barn tar selvfølgelig all tid. Vi har hatt en kveld alene det siste året. På en side føler jeg at jeg må sette foten ned. På en annen side vil jeg jo hjelpe. Tror min svigerinne ser på meg som en "supermamma", som jobber, har barn, følger opp på fritidsaktiviteter, er kjæreste o.s.v. Selv føler jeg meg dratt i alle retninger og skulle ønske døgnet hadde flere timer.... Er jeg smålig?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Jeg mener generelt at man må være flinke til å prioritere og få tid til seg selv. Men jeg tror jeg ville latt akkurat dette fare, og innstilt meg på å ha denne gutten på overnatting annenhver måned. Han er nevøen deres, og dere trenger ikke oppvarte han. Han er en del av deres utvidede familie....
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Nei, det er du ikke. Men du må begynne si nei. Vet det er vanskelig, sliter med det jeg og. Begynner å få det til, etter å ha brent meg ut på å alltid si ja! Det endte med sykemelding pga utslitthet og depresjon...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Uff ja, er ikke så lett. Synes ikke alltid det er rett å overlate 5 barn + niesen min til mannen min heller. Svigerinnen min klager over det å ha 1 barn, så blir litt oppgitt av hun tar det for gitt at vi skal stille opp. Selv om vi er familie.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Jeg var ikke flink til det før.., så da lovde jeg til meg selv at jeg skulle bli det. Nå er jeg blitt altfor flink til å si nei og må prøve å skjerpe meg igjen;)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Niesen? Var det ikke en gutt i hovedinnlegget?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Haha! Ja, mener jo selvfølgelig NEVØ! Har besøk av niesen min i kveld nemlig:-)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Ut fra det du forteller, synes jeg faktisk at du er litt smålig, ja. Det kan umulig være det å ha en tenåring på overnatting 3 netter annenhver måned som sliter på hverken deg eller ekteskapet, men heller alt det andre du har i livet ditt. Tenk på denne gutten som en resurs og be han hjelpe til med de små når han er hos dere. Husk at det du gjør for han disse viktige årene er noe han bærer med seg resten av livet. Og ikke tro et minutt at han ikke får meg seg at moren klager over hvor slitsomt det er å ha han! Tenk hva det gjør for en sårbar tenåring! Nei, vis litt storsinn og åpne hjemmet ditt for denne gutten, det vil du aldri angre på! Si heller nei i andre sammenhenger.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Ikke misforstå; han er veldig velkommen her. Er utrolig glad i han. Er ikke bare snakk om annenhver mnd. han er her. Ofte innom å spiser middag, og er med sønnene mine. Synes bare svigerinnen min tar det for gitt at vi skal stille opp. Nå skal hun studere, så da må vi "trø til". Da vesla var nyfødt reiste hun på hyttetur flere helger mens vi hadde nevøen min. Var rimelig sliten, men ville jo hjelpe henne....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå