Gå til innhold

klementiner- samme som "spør jordmor"

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg har fått så dilla på klementiner! kan fint spise 8-9 stk om dagen. er det helt ufarlig å spise så "mange" klementiner?? :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan få "klementin-farget" baby om du er gravid.. ;)

Går nok helt fint, eneste er vel at du muligens kan få vondt i magen. :)

Skrevet

Jeg forstår at jeg får en knall orange baby.... 8 - 9 klementiner pr dag er ingenting. De er jo knallgode nå i slutten av november og utover i desember :)

Skrevet

Akkurat samme som meg.. total dilla! :) Ikke merket noe fysisk problem iform av dårlig mage el. lign, og vi kan heller ikke "overdosere" på klementinger (eller c-vit) :)

Nyt og kos deg...selv er jeg iallefall glad for at jeg fikk denne dillen istedenfor "bamsemums" eller sjokolade! ;)

Skrevet

hihi:) godt det er andre som også har fått dilla på klementiner. ble bare litt usikker på om det kunne være "farlig" å spise så mange :)

men da skal jeg kose meg med maaaaasse klementiner:)

-hi :)

Skrevet

hehe, har jo glemt å skrive at jeg er gravid. og at det er pga babyen jeg lurer:P men det forsto dere sikkert:)

-hi

Skrevet

Man kan overdosere C vitaminer jo. Kan få diare, og man kan få lever og nyre problemer.

Skrevet

hehe, ikke av å spise klementiner, 19:10! -som jeg mente i innlegget, les det før du kritiserer- ;)

Normale mennesker kaster opp, før man får i seg så mye!

Og ja, om du tar f.eks tilskudd over 2000mr C-vit vil kroppen reagere med oppkast og diare.

En appelsin inneholder ca. 50 mg vitamin C/100 g. Det er sånn cirka det "offisielle norske" dagsbehovet for vitamin C. -MEN appelsiner og klementiner her i Norge har desverre mistet mye av sine vitaminer. Skal du ha max effekt, må du spise de rett av treet.

Så spis klementiner og kos deg du HI, men dropp ekstra tilskudd... :)

mmmm nam nam!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...