Gå til innhold

Hva er den yngste aldersgrensen for dagmamma?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg finner ingen som er ledige, og jeg trenger det NÅ, helst igår allerede..

Er mange unge jenter som legger ut annonser. Hva tror dere om at en 16 åring skal passe et barn på to år?

Det er snakk om 2-3 vanlige arbeidsdager i uka..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde vært skeptisk selv, men egentlig er det jo ikke noe galt i det. Selv satt vi da barnevakt lenge før vi var 16 år.. Derimot hadde jeg fundert på hvorfor ikke 16-åringen er på skolen da, men...

Skrevet

Jeg ville trodd at en 16-åring ville kost seg veldig med barnet, men kanskje manglet en del i forhold til det å sette grenser.

En dagmamma passer jo barna på dagtid, og er dermed litt ansvarlig for å oppdra dem.

Skrevet

Kommer jo veldig an på kor voksen dagmamman er....

Skrevet

Går ikke 16 åringer på skolen på dagtid?

Skrevet

En 16 åring kan være moden også. Ville ha spurt om hun har jobbet noe tidligere før og evt. referanse person hvis vedkommende har.

Jeg selv begynte å jobbe da jeg var ca. 13 år. Litt med barn og andre jobber.

Skrevet

Tror jeg ikke ville brukt en 16 åring fast. Selv passet jeg barn fra jeg var 12 og hele helger når jeg var 14 og gjorde nok en bra jobb. Jeg var dagmamma eller kveldsmamma etter skolen 3 dager i uka for en gutt når jeg var 16-17 men da var det jo bare noen timer fra jeg kom til gutten la seg, så han sov vel halvparten av den tiden jeg var der.

Jeg var veldig populær, flink til å leke med han som mange i den alderen vil være men var ikke så flink med grenser så derfor ville jeg nok ikke hatt en 16 til å passe barnet mitt fast 8 timer om dagen flere dager i uka. Men jeg hadde fint kunne brukt dem innimellom som barnevakt eller i en periode til jeg fant noen andre. Men da må du jo la de vite at du leter etter andre mens de passer da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...