frk-fryd Skrevet 27. november 2011 #26 Skrevet 27. november 2011 jeg hadde aldri i livet gått på mer medisiner bare for å kunne jobbe 100% fremfor 80%. absolutt alle medisiner kan ha bivirkninger, og alle medisiner påvirker kroppen. Hvis man får 2 barn så er man altså gravid samlet 1,5 år av 50 yrkesaktive år! Jeg mener man vanligvis godt kan tyne seg på jobb selv om man er sliten, forkjølet, føler seg litt dårlig osv. Men når man er gravid er man i en helt spesiell situasjon hvor konsekvensene av at man presser seg er større. har ei venninne som tynte seg i full jobb hele svangerskapet selv om hun var sliten. hennes kolaps kom etter fødselen, da ble hun så dårlig i bekkenet at hun ikke kunne stå på beina, og ungen hadde kolikk, så det var en veldig dårlig start på livet som mamma. Jeg jobber fortsatt fullt men har begynt å bli plaget med bekkenet de siste 6 ukene. har fått kjempegod tilrettelegging på jobb, så kan jobbe lenge med litt bekkenplager. Men hvis det blir så ille som det var på det verste i forrige svangerskap, så kommer jeg til å ta imot sykemelding lett. og da blir prosenten etter hvor mye jeg kan jobbe uten å bli verre i bekkenet av det.
2 prinser og et nurk på vei Skrevet 27. november 2011 #27 Skrevet 27. november 2011 Eg kjenne meg godt igjen i dette. Begynte å slite med kvalme og svimmel og bekken ganske tidlig. Presset meg så hardt at min mann 2 dager på en uke måtte komme å kjøre meg hjem fra jobb for eg svimmlet så å var så kvalm at kroppen klarte nesten ikke få føttene til å gå engang. Jobbe i en bhg 3-6 års avd normalt. Men har siden den gang vore sjukemeldt 100% har prøvd 50% men kroppen min klarer ikke hente seg skikkelig opp etter den smellen å syns de er nok med å ta vare på hjem å barn. Og lade opp batteriene til en fødsel på nyåret engang. Så hadde heller tatt i mot dei 20% men for å kunne få noe overskudd enn å risikere å havne langt nedi kjelleren før babyen kommer i hus..
Blåbærmuffins Skrevet 29. november 2011 #28 Skrevet 29. november 2011 Jeg er ikke sykmeldt denne gangen. Ble sykmeldt i uke 24 (tror jeg) sist svangerskap pga gangvansker og ryggsmerter. Hadde også noen nerver i klem som gjorde at beina jevnlig sviktet og jeg falt uten forvarsel. Jobber som sykepleier på en avdeling der vi går (løper) hele dagen og har mange tunge løft. Arbeidsgiver viste ingen vilje til å prøve å tilrettelegge så da var det til slutt ingen vei utenom sykmelding. Hadde jeg takket ja til gradert sykmelding før det gikk som det gikk, hadde jeg muligens ikke fått så store problemer som jeg fikk. Har slitt med masse greier i ettertid pga dette, orker ikke å gå inn på det nå. Denne gangen har jeg ingen intensjoner om å presse meg så langt. Er ikke en kjeft som står og takker når man ødelegger helsa si på jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå