Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Den siste tiden har babyen begynt å være oppe i opp mot 4 timer i strekk, kan duppe av ett par ganger for så å våkne igjen. Må gå rundt å bære på babyen hele tiden og er veldig urolig. Kan sovne på armene ligge der i en time og så legger jeg i fra meg babyen og våkner da opp igjen innen 10 min. Her i går var babyen våken i fra 5 til halv 12. Med fler små dupp. Våknet da igjen kl 3 og ville ikke sovne igjen før kl 7. Jeg er frustrert og sliten. Noen som vet hva det kan være. Det startet vel å gradvis skje da vi gikk over til mme men om natta sover jo babyen en del så rart viss det skulle være noe mage problemer bare på dagtid lissom. Babyen sover alt for lite enn det en så liten baby skal.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Ikke alle babyer er sovebabyer, ingen av mine har vært det. Folk er forskjellige, babyer også.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 babyen er veldig urolig, griner en del og ser at babyen er veldig trøtt. Hadde babyen bare vært blid skulle jeg ikke sakt noe men babyen er desverre ikke alltid det
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Det kan være begynnende kolikk. Kan være at babyen ikke får i seg nok mat. Kan være at den reagere på mme. Kan være Kiss. Kan også rett og slett bare være at babyen ikke finner roen når den ikke ligger tett inntil sin mor. Det er krevende med babyer, men trøst deg med at det er 10 ganger mer krevende med en tenåring! Trus me! )
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Babyen er bare to uker gammel, og du må nok trille vogn og lignende for å få babyen til å sove. Du kan også forsøke en annen type mme, evt ha malt i melken dersom du mistenker vondt i magen. Babyer skriker, spiser, bæsjer og noen ganger sover de ;-) Det meste er helt normalt
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Har en unge i fra før av og disse to er vilt ulike. Vogn hater babyen så det nytter ikke, malt får den i melken for har erfaring med mme før og hard mage og det er ikke noe kjekt. Og har lite mistanker om vond mage for da er det rart at babyen ikke har vond mage. Men tenkte kanskje jeg skulle ta med babyen en tur til kiro.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Hvordan vet du at babyen ikke har vondt i magen? Men ta en tur til kiropraktor/manuellterapeut, datteren min ble verdens mest bedagelige baby etter å ha fått løst et par låsninger i nakken som antakeligvis kom under fødsel.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Hei! Ikke lett dette her, og det finnes nok ikke noe fasitsavar ;-) MEN, vet du om du har mye melk, slika at barnet er mett? . Hvis du har begynt med MME på natten er det kasnkje fordi du mistenker eller vet at du har lite melk. Hva med en flaske MME midt på dagen også? Jeg ville startet med en tur til kiropraktor jeg, de kan gjøre mye for en liten, sliten,nyfødtkropp. Ellers kan det bare være at barnet trenger mye kroppskontakt, har hatt et par slike, og da har jeg heldigvis kunnet ha de "på meg" hele tiden, enten i bæretøy, på brystet i "stresslessen" eller på brystet i senga. Joda, det er litt krevende en stund, men så utrolig koselig også ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 For det virker ikke som babyen har vondt i magen og syns som sakt det er rart at babyen ikke skulle da ha vondt i magen om natten viss den skulle få vondt i magen av mme. Har hatt en baby før med mye mage ondt og babyen nå viser ingen tegn til det. Men ja skal bestille en time hos kiro.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #10 Skrevet 24. november 2011 Babyen får ikke mm lengre får bare mme både dag og natt. Jeg går allerede hjemme med eldstemann så da må jeg ty til kjøpe noe bæretøy viss jeg skal babyen på meg hele tiden. skal nok finne ut av det bare en litt sliten 2 barnsmamma med en akrobat hjemme i fra før av.. phuu!!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 Hei HI. min gutt er nå 3 uker gammel og er akkurat som din. han sover godt i mange timer om han får sove på brystet mitt eller i armene mine. legger jeg han fra meg i senga eller vogga så våkner han. De er jo enda så små, og de er jo så vant til å være sammen med mamma og bli bært og vugget på. et tips som funker for meg er å svøpe hn godt inn i helseteppet, ganske stramt, så kan du vugge i søvn og da kan det hende han ikke merker så godt om du legger han fra deg.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 Har du å samme problem ja? Kanskje jeg skal prøve på det da =) Men uansett må jeg få kjøpt meg bæresjal el noe sånt så jeg kan ta meg av eldste mann å han har akk lært seg å gå så hektiske tider framover.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå