Gå til innhold

Kan kjærlighetssorg kureres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg trodde på det før, men ikke nå lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hatt det lenge?

Det eneste som hjelper er vel tiden. Ellers så kan du jo fokusere på noe annet. F.eks. hobby, venner, familie...

Uansett, sender deg en stor klem

Skrevet

Har hatt det i 8 mnd nå. og det hjelper ikke stort.

Tid jobber mot meg, ikke med meg. Savner min kjære mer enn 1000 ord kan si.

Jeg vet hvordan det er HI, og jet tror heller ikke den kan kureres.

Har man møtt sin livs kjærlighet, så finnes det ikke noe alternativ om man vil eller ikke.

Skrevet

Jo, garantert det går over.

Trodde helt og holdent at livet mitt aldri skulle bli bra igjen. Jeg var druknet i sorg, helt grusomt.

Nå kan jeg ikke fatte hva jeg tenkte med og på. Han ønsket meg tilbake t.o.m og jeg hadde ikke det minste problem med å takke nei til tilbudet.

Tok tid, men det går over. Lover!

Man begynner etterhvert og glorifisere også, tenke utelukkende på alt som var bra. Huske kun de gode følelsene og den gode stimulien.

Det GÅR over. Fatt mot!

Skrevet

Joda, det går over. Men kan ta tid. Også gjør det mindre og mindre vondt.

Jeg kan fortsatt få stikk i hjertet når jeg tenker på min første skikkelige forelskelse for snart 20 år siden. Jeg har knapt sett han siden, men tar meg i å tenke på han med jevne mellomrom. Tenker på hvordan ting hadde blitt om det faktisk ble oss to, hvor han bor nå om han har familie osv.

Samtidig er jeg glad for at det ikke ble oss, jeg var ung og egentlig ikke klar for et evig forhold. Så egentlig var det bare bra at det ikke ble oss og at jeg fikk "leve livet" noen år til før jeg fant min utkårede. Han ville jeg ikke byttet mot alt i verden :-)

Skrevet

Det kan både lindres opg kureres. De to beste botemidlene er tid og forelskelse. De fleste er kurert etter et til to år og to forelskelser, men en del opplever arrdannelse som kan være plagsom i lengre tid.

Skrevet

Trening kan hjelpe! Det sa de på gatelegene på tv2 ;)

Skrevet

Er nok enig med HI. Tror heller ikke det.

Jeg har fått "arr" på sjelen som aldri kommer til å leges. Jeg kommer aldri til å kunne stole på ett menneske igjen etter jeg mistet min store kjærlighet. Ikke at jeg har noe ønske om det å treffe noen andre heller, men det vil uansett aldri være aktuelt. Det er ikke noe jeg tror det er noe jeg vet. Kjærlighet til ett menneske tar ikke slutt fordi om den andre ikke vil mer.

Skrevet

Det gode er at selv om du "vet" dette i dag så kommer kjærlighetssorgen til å blekne og forsvinne med årene. Plutslig en dag merker du at du er forelsket igjen. Om det skjer i årm om 5 år eller 20 åt vet jeg ikke, men det kommer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...