Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Jeg vet man får en sprøyte i ryggen! MEN, jeg er livredd for sprøyter, og har hørt at man må sitte muse stille når man skal ta den sprøyta, men problemet mitt er at jeg skvetter til hver gang jeg får en sprøyte i meg, bare og ta en blodprøve i fingeren er et problem for meg. Sist gang hadde jeg bare lystgass, men har lyst til og ha en litt anderledes bedøvelse denne gangen.. Også har jeg hørt at man blir lammet fra livet og ned? Noen med erfaringer her som kan fortelle litt her? Som har prøvd med og uten epidural...
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 nei, epedural er ikke så gærle altså du blir bedøvd ifra livet og ned, men ikke lammet, jeg klarte fint å stå en liten periode om gangen. det er en veldig flott smertelindring. min fødselv varte i 36 timer, så derfor fikk jeg epedural, jeg ble liksom for sliten, nå jeg fikk epeduralen kunne jeg ta meg en blund mens rine foregikk! angrer ikke et sekund! du får jo en sprøye i ryggen, men den er ikke farlig i det heletatt! les litt her: http://www.nettdoktor.no/graviditet_foedsel/artikler/foedsel/epidural.php jeg er ikke så flink å forklare
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Tusen takk for svar Gruer meg veldig, men vil veldig gjerne ha epedural.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Tips fra en med angst for nåler: bruk tiden fremover til å forberede deg på den Snakk med legen/jordmor om å få hjelp til den frykten din, de sier det er håp for alle Jeg hadde ikke i min villeste fantasi planer om å ta den, og skulle nesten få den ved tvang (akutt keisersnitt). Jeg var ikke forberedt på at den kunne bli vurdert og fikk full panikk.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Det går nok bra! Jeg satt og ristet av riesmertene når de satte epiduralen på meg, men de klarte det jammen på første forsøk:-) Det varierer vel ellers gjerne fra person til person, men jeg merket for øvrig lite til at de stakk. Ble heller ikke lammet på noen som helst måte. I det hele har jeg utelukkende positiv erfaring med epidural. Full effekt fra første stund - herlig å slippe de smertene! Har født både med og uten, og det gikk bra uten, også (men den fødselen gikk kjapt, da).
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Du vet at du først får en bedøvelsessprøyte og SÅ setter de inn epiduralen? Så det er ikke verre enn et lite stikk som du kjenner , selve epiduralen skal du ikke kjenne ettersom du skal være bedøvet ;-) De setter inn en plastgreie (lik den man får på hånden når man får intravenøst tror jeg, men har jo aldri sett meg selv på ryggen med epiduralen i ;-) og en slange slik at de hele tiden kan justere epiduralen opp og ned. Jeg har født tre barn med epidural, og mener absolutt at dette er guds gave til kvinnen ;-)
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 ja det er en flott oppfinnelse der og da, men ikke om man blir(slik som meg)bedøvd enda 2 år etter epiduralen i ryggen...plagsomt:(
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå