Gå til innhold

Livet uten forventninger til alt det store

Anbefalte innlegg

Skrevet

For to uker siden falt min verden litt sammen..

Hunden min fikk kreft og jeg måtte avlive min aller beste venn..

Samme måned hadde vi brukt 44000 på å reparere 2001 volvo.

Airbag systemet fungerte ikke som det skulle. Og motorsymbolet begynte å lyse på merkelige tidspunkt. Vel den ble reparert og dette ble superdyrt.. Lang historie ......

Siden jeg er høygravid så trenger jeg at vi har en bil vi kan stole på.

Volvoen kunne finne på ,også etter den var reparert og plutselig dø ut i 70 km i timen. Så vi kjøpte oss ny bil.

Etter å ha blitt fosøkt svindlet på finn.no fire ganger fikk vi endelig solgt den. Til nesten gi bort pris..

Den glade følelsen man som regel får når man har kjøpt ny bil er totalt fraværende.. Det føles som at jeg har kjøpt en ny genser jeg har lagt i skapet .

Rett i dette får jeg en beskjed om at min kjære bestefar som jeg nesten anser som min far siden han alltid har vært der for meg , noe min far ikke har.. Han har nå fått kreft..

Før alt dette skjedde, hadde jeg en drøm om at vår lille famile skulle kjøpe oss hus til neste år. Alt skulle bli så fint og flott.

Vi skal gifte oss i august så mye å glede seg til..

Etter at alt dette har skjedd. pluss en god del til , så har jeg endret tankegangen..

Jeg er utrolig heldig som sitter her med babyjente i magen. En frisk og sunn jente på to.

En fantastisk forlovede som alltid prøver og møte meg og mine ønsker på godt å vondt.

Vi har en treroms , men to jenter kan dele rom i noen år , Huset hadde nok ikke gjort meg noe lykkligere nå alikevel..

Bestefaren min håper jeg klarer seg , men jeg har han uansett enda og får nyte de dagene jeg er så heldig å få med han..

Jeg savner min beste venn mer enn tanker kan forestille seg .

Men Jeg klarte å sette min egoistiske tanke om å ha han her bare noen dager til for min skyld. Og lot han slippe mer vondt..

Tanken med innlegget er å gi alle en tankevekker og et spørsmål om hva er det egentlig som gjør deg lykkelig..

Sorry for at innelegget er noe rotete..

Håper dere forstår

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

Sykdom og doedsfall blant familie og venner (og dyr) er alltid veldig trist. Og oekonomi i dass er slitsomt.

Men, som du sier, du har jentebaby i magen! Og med en bra mann, hoeres det ut som. Naar du har lagt alt det andre bak deg, vil alt blekne mot den lykken dette kan gi deg!

Skrevet

Takker for svar. Poenget mitt var nok egentlig å sette litt tanker i flere her inne,

Ser det er et stort press for at man skal ha bilen hunden barna huset mannen økonomien gjenstandene osv.

Og har selv vært der , om tanken på å "lykkes" . Og bli lykkelig..

Men slik jeg opplever den virkelige verden så er jeg lykkelig med alt jeg er så heldig å ha .. Og burde bli flinkere til å sette pris på de menneskene og små gledene hver dag , enn å fokusere på alle ting jeg ikke har ..

Hi

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...