Gå til innhold

Ville du blitt bekymret? Ang. spark

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er andregangs i uke 21. Har kjent svake spark/bevegelser i tre uker nå, men bare en gang utpå magen. Alt var bra på ordinær ultralyd, var en vilter krabat som rørte mye på seg. Med nr.1 kjente jeg spark første gang i uke 19 og pappaen kjente spark i uke 20. Blir litt redd for at det er noe galt siden han sparker så lite, knør mest.. Hva ville du tenkt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde tenkt at så lenge du kjenner bevegelse så er det greit. nr2 kan ligge annerledes enn nr1, du kan ha blitt større, morkaka kan ligge på en annen plass.. Du kjenner det nok snart på utsiden og.

Skrevet
Nei, jeg hadde ikke blitt så bekymret :) Jordmoren fortalte meg at fra uke 24+ skulle man kjenne liv hver dag(før den tid var det mange ting som spilte inn om du kjente liv eller ikke,b.l.a ligger ungen slik at den sparker innover magen eller treffer morkaken så kjenner du det ikke ennå),og at enkelte babyer er roligere enn andre. Min for eks har vært en rolig krabat hele veien,aldri kjent de voldsomme sparkene,mer som deg...glidene bevegelser. Frisk og rask unge. BTW da jeg var i de 3 siste ukene kjente jeg han veldig godt,men det skulle bare mangle,svær som han var(og, jeg er tynn). Glidende bevegelser da også,men stoooore bevegelser ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...