Gå til innhold

Hvilken kvinne ønsker seg en mann som tar pappaperm.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

så fint for dere at dere har funnet ut av hva som i det lengste er det som gjør at livet betyr noe..

Jeg sier ikke at barna lider eller noe for pappaperm har i lang tid ikke ekstistert..

Synd dere ikke ser at far sin mulighet til å være sammen med barnet kan styrke båndet mellom han og barnet . Og at far kanskje får muligheten til å bidra mer i hjemmet ettersom han faktisk lærer og ser dette mer da han er hjemme med mini.

Jobb er viktig for å få hverdagen til å gå rundt. i min familiesituasjon jobber vi i jobber vi trives med, for å tjener penger til å leve med. Ikke leve for å jobbe..

Skrevet

Hadde vært overlykkelig om pappaen her hadde tatt perm!

Skrevet

Mann her,

for min del ville det vaert helt uaktuelt aa oenske meg en kvinne som ikke er villig til aa dele permisjonen, helst omtrent likt. Saa det saa.

Ellers virket han fyren som en litt... underlig fyr. Masse ting som han sikkert sier bare for aa provosere, selvsagt. Men foedselen, den mener han det er "naturlig" at han er med paa. Hvor har han det fra, tro? At det liksom skal vaere saa "naturlig" for oss menn aa delta under foedselen?

Jeg mener selvsagt vi menn skal vaere tilstede under foedselen, men det henger liksom ikke helt sammen med alle de andre meningen han har om hva som er "naturlig" for mannen...

Skrevet

Muligens bra for deg på kort sikt, bra for mannens arbeidsgiver men synd for barnet, for din arbeidsgiver og for andre kvinner som på grunn av at litt for mange kvinner og menn gjør det slik som dere opplever å få dårligere lønn, og større problemer med å få gode jobber, enn de ville hatt om det hadde vært vanlig å dele mer retferdig på omsorgsoppgaver.

Skrevet

Du mann 12:23 - hvis barnet ditt som mitt var avhengig av pupp til det var 8/9 måneder og nektet å ta flaske, hadde du fortsatt forventet at du fikk 50% av permisjonen? Og hadde du tatt nattevåk og mesteparten av husarbeid i permisjonen, eller måtte kona di ha vært trippelarbeidende?

Skrevet

Jeg ville ikke finne på å få barn med en mann som ikke ønsket seg barn! Og i å ønske seg barn ligger også det å ville tilbringe tid sammen med barnet...

Skrevet

hahaha, morsom artikkel om en artig skrue, men overhode ikke en type mann jeg ville fått barn med.

Jeg mener fars (og mors) holdninger til det å få barn og til barna har mye større verdi enn antall uker han (hun) tar perm.

Vi har tre barn og jeg har tatt det meste av permisjonene. Far har tatt sin del og den ene gangen reiste vi i hans permisjon.

Men, vi får barn sammen og deler på ansvaret. Han er ikke av typen som ønsker å være hjemme i perm i månedsvis, men han elsker barna sine og bruker all tid på dem når han ikke er på jobb. I øyeblikket er jeg i perm med yngste og det er han som står opp med dem hver morgen og gir dem frokost og han som bader dem og putter dem i seng hver kveld.

Sånn liker vi å ha det. Så får andre ordne seg som de vil.

Skrevet

Hei, mann 12:23 her.

Nei, jeg mente egentlig bare jeg aller helst vil at hun skal vaere innstilt paa aa dele saa likt som mulig, saann i teorien i hvert fall, foer barnet kommer og man vet om det godtar flaske osv. Har ikke delt 100% likt med noen av barna vi har, jeg har gaatt ut i perm naar barnet er 7-9 maaneder og har begynt paa fast foede. Husker ikke helt hvor mye flaske barna tok, men jeg kledde paa, la i vogn og gikk stort sett minst en gang om dagen til kontoret til kona, slik at hun kunne ta en halvtime ammepause.

Men jeg tok helt sikkert ikke stor nok andel av husarbeid, og definitivt ikke nok nattevaak. Om natta var det stort sett bare pupp som hjalp. Helt til avvenningen, selvsagt, da var det jeg som tok, for aa unngaa at ungen fikk lyst paa pupp pga mamma-lukt.

Skrevet

12.31 igjen. Hørtes ut som en husmor i innlegget over her. Føler for å presisere at jeg har jobbet fullt mellom alle barna og stiger i gradene i arbeidslivet hele veien selv om jeg får barn og har permisjoner altså:-D

Skrevet

Syns det er trist at kvinner velger å få barn med menn som ikke bryr seg om barna sine jeg..

Skrevet

Der ser man at kvinner blir gjerne trippelarbeidende når de må tidlig ut i permisjon. Tror dere mannfolka at vi kvinner er supermennesker, som aldri sover og samtidig klarer å fungere 100 % på jobb og som husmødre? Avlastet du, 12:23, kona di på dagtid så hun kunne sove da? Hvis ikke, hvorfor??

Skrevet

Jeg ville nok bekymret meg mye for å innlate meg med en mann med slike meninger om likestilling som Haudemann-Andersen. Når han i tillegg har klart å kjøre to ekteskap i grøfta allerede burde vel det være bevis nok på at de kvinner i hvertfal ikke ønsker seg menn som ham.

Skrevet

Ja, selvsagt tror vi menn at dere kvinner er supermennesker! Eller, dvs, vi VET at dere er supermennesker. Vi er bare ikke alltid saa flinke til aa si det til dere. Men dere er det, altsaa. Virkelig.

Naar det gjelder vaar situasjon: Ja, jeg avlastet paa dagtid, sikkert ikke nok, men saa mye jeg klarte i hvert fall. Det sier seg vel litt selv at naar man kommer hjem fra jobb kl 17, og barnet skal i seng ca kl 20, saa vil man jo vaere sammen med barnet mest mulig i den lille tiden man har. At min kone ofte ogsaa valgte aa vaere sammen med meg og barnet i den tiden, tar jeg som et tegn paa at hun fikk den avlastningen det var behov for, ellers kunne hun jo bare gaatt og lagt seg for aa sove noen timer.

Skrevet

Det mest usexy jeg vet om, er mannfolk som bryr seg mer om jobben enn om ungene sine.

Skrevet

12:43 - mange kvinner kvier seg for å si at de er dødstrøtte og ikke får avlastning fordi de er redd for å få til svar" hvis du ikke er fornøyd, så får du finne noen andre".

Skrevet

Hehe, ja, men jeg er rimelig overbevist om at hun vet at hun ikke ville faatt det til svar av meg.

Men uansett, jeg kunne sikkert gjort mer.

Skrevet

Her blir det ikke at min mann tar ut pappaperm. Ikke det at han ikke vil ha tid med barnet, han er en person som ikke klarer å sitte hjemme i flere uker, han liker å komme seg på jobb. Og det er han som har hovedinntekten og vi har rett og slette ikke råd til å tape 20% av lønna da jeg har tatt ut 100% perm. Det jeg mener er at det burde vært fritt for vær enkel fam hva de vil velge. Greit nok at 12 uker er beregna for faren men viss vær enkel fam finner ut at det er best for dem at moren tar alt syns jeg det at moren skulle fått da tatt de 12 ukene.

Slik det er nå er langt i fra likestilling.

Skrevet

Jeg har vært så heldig å få en maskulin mann som både er manne-mann men som også er 100% for likestilling på alle fronter. Vasker, rydder, ordner og lager mat og ser på pappa-perm som en selvfølge <3

Og han er ingen myk, femi fyr med homotrekk:

- han er 190 høy, sterk, med hår på brystet og synlige muskler :)

- han er veldig typisk mann, og motsatt av meg: han er jevn i humøret, kontrollert, fornuftig og realistisk, flink å fikse ting (særlig PC-greier), ikke så veldig følelsesmenneske, foretrekker action osv.http://nrkbeta.no/2011/11/23/platebransjen-frir-til-departementet-med-gamle-tall/

- han kan også være veldig leken og morsom, elsker tegnefilmer osv

Han gjør mer enn 50% av alt husarbeidet (fordi han er flinkere enn meg til det..) men mener vi bør gjøre like mye ideelt sett. Er kjempeflink med barn og smelter helt når han får en liten baby på fanget <3 alle kollegene i hans mannsdominerte yrke har hatt pappa-perm eller har/skal ha det, så han ser på det som en selvfølge :D

Tror han kommer til å bli verdens beste pappa ^^

Så kan HI mene det hun vil :P

Skrevet

Vet ikke hvorfor den linken snek seg inn der, det var ikke meningen :P

12:56

Skrevet

kunne aldri fått barn med en som ikke ville tilbringe tid med barnet sitt. Med nr 1 hadde ikke pappaen perm siden han gikk på skole og jeg ikke hadde opparbeidet meg perm pga skolegang. men han var jo hjemme nesten hele sommerferie så det ble jo nesten som en perm. Med nr 2 hadde han sine 10 uker, men siden jeg var sykemeldt og da var hjemme syntes han det var litt kjedelig siden nr 2 var en veldig mammadalt og puppegal. Nå som vi skal ha nr 3 har vi tatt 100 % permisjon men skal ha 2 mnd ulønnet itilegg slik at barnet ikke begynner i bhg før det er 1år. Jeg tar da mine ca 7mnd pluss 2 mnd ulønnet så tar samboeren min sine 12 uker etter det. Han gleder seg veldig til permisjonene denne gangen siden jeg da ikke er hjemme så det kun blir han og babyen. Da slipper han å føle at babyen foretrekker meg.

dette fungerer utmerket for oss :)

Skrevet

He, he, det må jammen være herlig å ha så god selvtilitt at du tror at du selv er selve definisjonen av Mannen! Men det må være leit å være så sneversynt at du tror at det finnes bare en type Menn...

Skrevet

Hvilken kvinne ønsker seg en familielogistikk der det er en selvfølge at hun skal ha hovedansvar for heim og barn? Godt for millionæren at han har funnet en slik kvinne, men heldigvis tror jeg ikke det er så mange av dem. Ulempen ved å insistere på å ta det meste av permisjonen selv, å forlenge permisjonen osv er at man skaper en situasjon der rutiner etableres, arbeidsfordeling fastsettes og kjønnsforventninger konfirmeres.

De av mine venninner som har gjort det på denne måten, har samtlige angret da barna har blitt større, mannen fortsatt ikke bidrar hjemme og kvinnen har mistet taket i arbeidslivet.

Å ta et valg om å ikke slippe mannen til i særlig grad i begynnelsen, kan fort bli et valg som ikke er godt på sikt...

Skrevet

Eg er veldig glad for å ha fått ein mann som faktisk ser på det som begge si oppgåve å ta seg av borna og arbeidet i huset. Eg føler meg ikkje som trippelarbeidande, sjølv om det no er han som er i permisjon og eg jobbar. Ville ikkje hatt den fyren der om han så vart kasta etter meg, sjølv om han er stinn i pengar.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...