Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Det synes jeg høres veldig rart ut! Så det i et annet innlegg her inne at "forskerne har funnet ut".. Jeg vet i hvert fall at jeg går ned i vekt når jeg trener;) Men kanskje det ikke gjelder for alle?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 det spørs jo hvor mye man spiser.. man må jo forbrenne mer enn man spiser, for å gå ned i vekt.. så man kan jo trene å trene, å ikke gå ned i vekt, hvis man pakker i seg alt av mat..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Trening uten å tenke på kosten vil ikke få deg til å gå ned i vekt, siden kroppen din ber om mer mat etter fysisk aktivitet. Men trening i kombinasjon med kontroll av matinntaket er supert for vektnedgang..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Det er jo klart, men hvisman spiser sunt og trener, så burde man jo gå ned i vekt?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Noen ganger blir man så sulten av treningen at man ubevisst spiser mer enn man pleier, også for å "belønne" seg selv fordi man er flink til å trene. Jeg jogger, og jeg holder vekten stabil med å trene (jogge) 2-3 ganger i uka. Jeg spiser sunt i tillegg.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Du går ikke ned noe særlig av å trene alene, du må tilpasse kostholdet så vekten går ned. Man blir mer sulten når man trener og spiser du mer blir vekten den samme. Du trenger litt annen sammensatt mat når du trener for å få optimalt utbytte av treningen, spiser du feil går du ikke ned i vekt. Osv osv. spiser du riktig og trener går du selvfølgelig ned i vekt.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Er det ikke også litt sånn at muskler er tyngre enn fett, derfor bør man måle, ikke veie?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Det er ikke rare forskjellen. Forholdet 1 liter muskelvev/1 liter fettvev er 1,1. Du kan nok stole på vekta di.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå