Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #1 Skrevet 24. november 2011 Han kan våkne opp til 7 ganger per natt. Og er kjempe sur når han står opp mellom 6-7. Tatt det opp med helsesøster, men hun sier att jeg skal ha matolje i grøten, det hjelper ikke i det hele tatt. Vert hos kiroprakor for å sjekke om det var noe som plaget han, men fant ingenting der heller. Nå er jeg så sliten jeg vet nesten ikke hvor jeg bor Naboen sier att dei kan skrive ut sovemedisin til unger om det er gale, men jeg vet ikke om jeg ønsker og gå så langt Noen som har gode tips til meg??
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #2 Skrevet 24. november 2011 Matolje i grøten? Det var da et spesielt råd, skal det hjelpe på søvn?? Jeg tror nok du må søke råd hos noen andre, finnes det en annen helsesøster der du bor? Lån bøker på biblioteket om barn og søvn, det finnes utallige metoder, råd og tips til hvordan man kan bedre situasjonen. Men du må ha litt støtte, så prøv å finne en alliert. I siste instans finnes det medisiner, ja, men da må du ha prøvd andre ting først. Hva har du prøvd til nå, da?
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #3 Skrevet 24. november 2011 Vil bare si, du har min medfølelse! Det kan ikke være lett å ha det sånn. Lykke til videre!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #4 Skrevet 24. november 2011 Akkurat som min sønn på 3 år!!! Noen barn er mere våkne enn andre barn. Det trenger ikke nødvendigvis noe galt med ungen. Overstimulerte barn sover heller ikke bra, så om man har leker til større barn (av det pedagogiske slaget) så kan faktisk også det påvirke nattesøvnene. Andre trenger bare å høre at de ikke er alene før de sovner igjen.... Tips, vel sov når du kan, og ikke ha forhåpninger om en hel natt søvn... så slipper du å bli så skuffet. Kaffe er en fin ting for deg også.. (på en annen side, om du ammer..så kan kaffe gjøre barnet mere våkent også, samme med cola.) sov på dagen, bytt på med barnefar. JEg ønsker ikke sovemedisin til ungen, for jeg tenker det er en grunn for at han våkner. Det må man ikke påvirke med medikamenter. Om barnet ligger på eget rom, så hadde jeg kanskje revurdert det. Videre, snakk med helsesøster.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #5 Skrevet 24. november 2011 Noen barn er bare sånn. Har fire barn. To av dem har sovet som noen engler fra de var 7-8 mnd gamle, enkle å legge og våkner omtrent aldri for noe. De to andre er absolutt ikke slik. Har vært/er vrien å legge og våkner mer eller mindre hver natt. Det ene barnet er så stort nå at det ikke vekker oss lenger, bare går på do, drikker litt osv, mens minste på 2,5 år vekker oss fortsatt hver eneste natt alt fra 1-15 ganger. Med det andre barnet som holdt på slik så gav det seg ikke med nattlig vekking før ved 3,5 års alder, så vi har egentlig bare resignert og venter nå til hun skal bikke 3,5-4 år. De fleste barn sover mye tyngre og bedre da. Vi har forsøkt alt, absolutt alt, men noen barn sover lett, våkner lett, og klarer bare ikke å finne roen igjen alene før de blir større. Ekstremt frustrerende og utslitende, men ikke alltid noe å gjøre noe med. Etter at vi resignerte og begynte å ta minsten opp i vår seng i løpet av natten får i det minste sove litt alle sammen.
Daquiry Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 ta kontakt med Sovekarin, hun kan hjelpe deg :-) www.sovekarin.no
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 Noen barn er bare sånn ja. Det første barnet mitt sov hele natten igjennom fra hun var 7 mnd gammel, og det har aldri vært problemer med søvn senere. Det andre barnet mitt sov ikke en hel natt før hun var 5 år gammel. Hun har forårsaket mange rynker i sin mors fjes for å si det sånn. Har blitt lite skjønnhetssøvn her i gården etter at hun kom til verden. Sovemedisin har aldri vært aktuelt å vurdere her i huset.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Dette høres veldig kjent ut for meg. Min jente sov ikke natten gjennom før hun var 3.5 - 4 år. Sånn var det bare - ingenting hjalp. Absolutt ingenting.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Min kar er snart 2 år og har aldri sovet natta gjennom. det som hjelper best er samsoving, så da gjør vi det.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #10 Skrevet 24. november 2011 Uff det høres grusomt ut.Minner meg om en kollega jeg hadde,gutten hennes sov omtrent ikke på 2 år.Hylte med en gang han ble lagt ned og ble jo aldri uthvilt.Etter mange tester fant de ut at han hadde et trykk i hodet(hjernen) og hadde store smerter når han ble lagt ned.De var på sykehuset og fikk bort trykket,etter det var alt bra.. Mener ikke å uroe deg altså men man vet jo aldri.. En annen bekjent har en datter som heller ikke ville sove,våknet gjennom hele natten. Helsesøster fant ut at hun ikke fikk i seg nok mat.De serverte middag ca kl 16 - 16.30 og etter det var det ikke noe spising før neste morgen.Jenta våknet rett og slett fordi hun var sulten. De begynte med kveldsmat og hun sov da gjennom hele natten.. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 Ikke fikk mat før neste morgen, det er jo rett og slett omsorgssvikt! Bor de i Tangerudbakken eller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå