Gå til innhold

Ville dere brukt vogn til dette barnet da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Iblant er det trolleinnlegg ang dette, men dette er helt seriøst. Jeg har en datter på 5,5 år som iblant er en umulius. Feks stikker hun bare av når hun kjeder seg! Det er sjelden hun er med til byen, men de få gangene hun er det, så stikker hun av bare jeg snur øynene vekk 10 sekunder.

Hvis jeg feks stopper og ser på det vi leter etter, så er det nesten garantert at hun ikke er ved siden av meg når jeg snur meg igjen. Da har hun bare gått, oftest helt ut av butikken.

Nå kommer sikkert mange til å tenke at det selvsagt er kjedelig for små barn å gå fra butikk til butikk, men dette kan like gjerne skje i første butikken, og forrige helg skjedde det mens samboeren skulle kjøpe en is til henne på McDonalds! Da han snudde seg var hun borte. Han gikk ut og lette, så henne ingen steder. Jeg hadde gått til bilen vår et lite stykke unna, og plutselig så jeg henne komme vandrende rundt bilene. Vi har selvsagt pratet med henne om dette mange ganger, men noen bedring blir det ikke. Det er nesten så ille at jeg kvier meg litt for å dra avgårde med henne alene. What to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror ikke at vogn vil være løsningen her, om hun er så urolig så vil hun neppe akseptere å sitte stille i vogna? Men du vet jo best hva hun vil kunne like. Hadde brukt vogn jeg i så fall; bedre enn å miste ungen :(

Hun er jo stor nok til at hun burde skjønne hva dere sier til henne og å klare å innrette seg etter dette... Ikke at jeg har greie på det her altså, men kan det være ADHD i bildet; da hun er så impulsiv, urolig og har vanskelig for å konsentere seg og forstå hva dere sier til henne?

Jeg kjenner jo ikke barnet deres, kanskje hun stort sett er rolig og fin og fornuftig, så mener ikke å tråkke noen på tærne her altså!

Skrevet

Jeg tror nesten jeg ville hatt seler på henne. Hun synes kanskje det er så ydmykende at hun slutter å stikke av. Evt en vogn kan være løsningen. Så slitsomt for dere da. :)

Skrevet

prøv med en beløning : hvis du er flink i dag å høre på mamma ( ikke løpe fra meg og holde meg i hånden hele tiden)så skal du få en is ,leke eller .........

når vi ferdig bestikk med noe og du har jo jente de elsker jo krimskrams::)))

Skrevet

Hm, kan jo prøve med det. Men når hun stikker av selv mens vi står og kjøper is så...

Var forresten hos legen idag fordi hun også er veldig problematisk med klær, spiser omtrent bare loff (av brødmat) og tisser mye på seg. Men legen syntes bare alt var normalt..

Skrevet

Var det ikke noen som skrev om autisme når barn hadde så "sære" vaner m mat, klær ol?? Ikke for å skremme altså, men...

Skrevet

Har du kanskje tenkt på at hun ikke helt takler mye folk på en gang? Søsteren min får på en måte panikk og forsvinner, hun trenger ro rundt seg og klarer ikke å gå i butikker

Skrevet

Ja, har tenkt tanken. Men hun er egentlig en utrolig sosial og rastløs person.. Men blir kanskje kaotisk i hodet hennes når det er mange mennesker rundt henne..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...