Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Hva man har på seg, sminken man tar på seg? Hvorfor bryr noen seg om hvordan man i det hele tatt ser ut. Personer som Jan Thomas sklle vært nedlagt. Fokuserer kun på det ytre! Grusomt. Dere er perfekt slik dere er! Nydelige er dere, begynn å innse det!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Jeg er ikke særlig nydelig, hengerumpe, hår som er fett uansett hva jeg gjør, og fortsatt kvisetryne. Jeg er 29 år, for pokker!!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Jeg er heller ikke særlig nydelig.. synd å si det... Å gjøre det beste ut av utseendet sitt gir bedre mental helse enn å "gi opp" etter mitt syn:-)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 For meg handler det om å føle seg vel.. Noen dager går jeg sminkeløs uten problemer, og noen dager, som i dag, var det flaut å treffe folk på vei inn og ut av barnehagen...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 00:46, gå til legen og få henvisning til hudlege for å begynne på Isotrtinion. Det hjelper ikke på hengerumpa, men huden og håret blir bedre. Jeg er 28 år, masse kviser og fett hår. Etter jeg begynte på kuren er ikke håret mitt fett lenger, selv om jeg ikke vasker det oftere enn hver 10. dag (vasker kroppen da;), og huden ser endelig bra ut etter 15 år som "kjøttkake".
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #6 Skrevet 24. november 2011 Nei, det er vel ikke så forbannet viktig men å se fresh ut er vel greit. Jeg hadde en periode etter jeg hadde fått barn der jeg ga litt fan. Hadde alltid håret i strikk og sminket meg sjelden. Så etter to år begynte jeg i ny jobb og sakte men sikkert gikk jeg inn igamle vaner og brukte tid på badet. Og jeg må si at det føles jævlig mye bedre. Sen rører det meg ikke i ryggen å skulle gå ut uten sminke eller gå på butikken i joggebuksa. Det er ikke om å ha mest sminke, men å stelle seg.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #7 Skrevet 24. november 2011 men er det ikke noen vanvittige bivirkninger med den kuren da? :-o
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Verste bivirkningen jeg har opplevd siden oppstart i august, er tørre lepper. Bank i bordet! Og så desperat som jeg var, så hadde ikke all verdens bivirkninger skremt meg bort.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 PS - har også gått ned 8 kg. Har ikke matlyst lenger. BMI ved oppstart var 26, nå er den 23
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #10 Skrevet 24. november 2011 Det er faktisk viktig. Mennesket har pyntet seg i mange 1000 år. Vi er forfengelige av natur. Å være fresh, er også å være hygienisk korrekt i vår tid. Man trenger ikke jåle seg opp, men litt kan man gjøre. Vaske håret, se at klærne faktisk passer og ha en rett rygg. Man føler seg samtidig mye bedre!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 Det er faktisk lettere å oppdage det vakre indre i et menneske som har et velstelt ytre. Man trenger ikke å være helt dolla, men om man er "ren og pen og hel i tøyet", som mormor alltid sa, så er det mer behagelig for andre mennesker å omgås en. Hvem ville du satt deg ved siden av på en full buss? Ho med fett hår i en strikk, hullete og litt skitten joggebukse og en diger utvaska genser med rester av dagens lunsj, eller ho med rene olabukser, en pen genser og nyvasket hår? Det er godt mulig at ho med joggebuksa er en mye vakrere person inni, men jeg vet at jeg aldri ville ha satt meg ved siden av henne og blitt kjent. Utseende vårt sender så vanvittig mye signaler i sosiale sammenhenger, og det har det gjort siden mennesket ble til. Det blir nok aldri borte. Men når det er sagt så finnes det jo de som overfokuserer på det ytre og helt glemmer det indre. Det må være en balanse,
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #12 Skrevet 24. november 2011 Jeg synes det er veldig viktig jeg, for meg personlig:) Jeg er heldig og er født med et pent ytre, men allikevel legger jeg litt tid og penger i utseende mitt, nå tenker jeg produkter og behandlinger, klær ol. Pynter og sminker meg hver dag, og jeg elsker det!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #13 Skrevet 24. november 2011 Jeg synes det er veldig viktig jeg, for meg personlig:) Jeg er heldig og er født med et pent ytre, men allikevel legger jeg litt tid og penger i utseende mitt, nå tenker jeg produkter og behandlinger, klær ol. Pynter og sminker meg hver dag, og jeg elsker det!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #14 Skrevet 24. november 2011 Jeg synes det er veldig viktig jeg, for meg personlig ihvertfall:) Jeg er heldig og er født med et pent ytre, men allikevel legger jeg litt tid og penger i utseende mitt, nå tenker jeg produkter og behandlinger, klær ol. Pynter og sminker meg hver dag, og jeg elsker det! Da føler jeg meg veldig bra!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #15 Skrevet 24. november 2011 Jeg synes i utgangspunktet at folk bør få gjøre som de vil med egen kropp og egne resurser så lenge det ikke skader andre, men jeg synes det er synd at barna mine må vokse opp i et samfunn som fokuserer så mye på det ytre og hvor man skal bli stemplet som "rar" eller det som værre er om man er fornøyd med et allminnelig utseende og en kropp som fungerer. Jeg synes også det er ille at helsevesenet blir belastet med å rette opp feil og komplikasjoner etter helt unødvendige kosmetiske inngrep. Dette burde pasienten selv betale selv om det sto om livet. At samfunnet bruker resurser på å utdanne mennesker som skal tjene penger¨på behandling av friske mennesker synes jeg også er en uting. Jo mer folk "tukler" med eget utseende ved sminke, kirurgi eller på andre måter, jo mer vil andre føle seg utillpass og annerledes i sine helt normale kropper.
3 nøtter til Askepott Skrevet 24. november 2011 #16 Skrevet 24. november 2011 Synes Jan Thomas er fantastisk jeg. Han klarer å se det beste i folk og heller hjelpe dem med det som ikke er så bra. Jeg er ikke noe sminkedukke og klarer fint å gå ut av huset uten sminke, men har jeg tid og lyst sminker jeg meg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå