Gå til innhold

Ullevål barselhotell


Tnica

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Dette er mitt andre svangerskap og første gang fødte jeg på Riksen. Det var helt supert og heldigvis var det så få fødsler den helgen at vi alle lå alene på rommene:)

 

Denne gangen skal jeg føde på Ullevål fordi jeg vil være sikret enerom og da er det glimrende med barselhotell. Men innser nå at det faktisk er en del jeg har glemt å sjekke ut ang dette hotellet og blir ikke så mye klokere av å lese på hjemmesiden, så håper derfor at dere damer kan hjelpe meg!

 

1. Koster det noe for mor, og koster det for mat til mor? (evt hvor mange måltider er inkl?)

 

2. Lest flere steder at en må ha med bleier og tøy til babyen, stemmer dette? Og tilsvarende med bind og truser til mor? På Riksen fikk en nemlig ALT en trengte.

 

3. Er det noe annet en bør ha med seg? Gidder ikke å betale i dyre dommer for alt på sykehuset:)

 

Håper det kommer inn en del positive svar, for etter å ha lest litt inne på nettet begynner jeg å angre litt på at jeg ikke valgte Riksen igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

 

skal selv på barselhotellet til Ullevål.

Det koster ingenting for mor å være på hotellet, men far må betale en liten sum (per 2007 var prisen 320 kroner som inkl frokost).

Mor får tre måltider.

 

Bleier og tøy til babyen må taes med, ja. Samt bind o.l. til deg selv.

 

Tror barselhotellet blir bra, jeg ;)

 

old.ulleval.no/stream_file.asp?iEntityId=16387

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fødte i sommer 2010 på ullevål. Var veldig fornøyd med hotellet. Mat til mor og bleier og tøy til baby. Fikk bind, bleier og til og med vitaminer/smertestillende. Ja stort sett alt en trengte. Ikke noe negativt å si om ullevål. Skal føde der igjen. 5 dager på overtid nå. :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

 

Jeg fødte på ullevål okt 09 og skal føde der nå (forhåpentligvis så fort som mulig hehe termin er 1 des)

 

Opphold for mor og barn er gratis, men far må betale om han skal være der. Og det var gratis mat for mor (frokost lunsj og middag).

 

Mener også å huske at det var bleier, bind og tøy til baby der.

 

Det er en liten butikk nede i resepsjon (Som er svin dyr) så om det er noe du har lyst på lønner det seg å få far til å kjøpe det i vanlig butikk, mener det lå en kiwi ikke så langt unna =)

 

Ellers så er det veldig god oppfølging av sykepleierne der (husker jeg sleit med amming og barsel tårer og det var da spess en sykepleier som var kjempe kul) så for meg ble det naturlig å søke plass der igjen nå med nr 2 =)

 

Masse lykke til =D

 

Cath

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk takk damer, ble litt mer beroliget nå. Tar nok allikevel med litt ekstra bleier, klær og bind for å være på den sikre siden. Ellers så kan jo selvsagt mannen ta seg en handletur:)

 

Høres ut som det er god oppfølgning også, det er bra selvom en har vært igjennom en fødsel tidligere. Mye kan jo være glemt!

 

Lykke til med snart forestående fødsel, selv regner jeg med å føde neste helg, var en uke for tidlig med førstemann så håper inderlig at nestemann oså kommer en uke før! Har vært skikkelig fødeklar lenge!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...