Gå til innhold

Babyen gråter og gråter...:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finner ikke ut hva som feiler han. Han har grått siden kl 16 i dag...

Han er 4 uker og det ser ikke ut som om han har magesmerter.

Han får 135 ml med mme hver 3 time...tømmer flasken hver gang. Får han for lite? Er det derfor han gråter? Han ligger på ca 800 ml i dlgnet, og det skulle jo i teorien være nok? Eller?

Kan noen hjelpe??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lag en flaske og sjekk. Jenta vår gråt mye andre natta hjemme. Vi trodde hun hadde vondt i magen eller noe så bare gynga ho. Når vi prøvde å gi ho mat viste det seg at ho var dødssulten. Sjekk alltid sulten først selvom han nettopp har spist eller det som står på pakka. Alle barn spiser ulik mengde

Skrevet

Ville også sjekket om han var sulten... Min lille hylte også kraftig helt til jeg skjønteat hun ikke var fornøyd når hun var ferdig spist.. Jeg ammer og måtte til med flaske fordi hun ikke fikk nok mat..

Skrevet

Fikk nå 60 ml ekstra 1 time etter han drakk 135 ml. Gråter enda...huff...blir fortvilt jeg, får jo ikke roet han...:(

Skrevet

Tusen takk til de som svarer! Kan man gi for mye mat?

HI(også meg over her)

Skrevet

Har du hatt maltekstrakt i melka? kan være han har litt vondt. Ellers kan det hende det er noe kolikk på gang eller at han bare er sur :)

Har du prøvd sykkelbevegelser og massasje? prøv å ta han på en biltur eller en tur i vogna?

Første anonym

Skrevet

Første anonym igjen her. Jenta mi er 5 uker og hun må ha minst 165 ml mme hvert måltid. Det gjorde hun også forrige uke når ho var 4 uker

Skrevet

Huff! Det er så fortvilende!! Hadde det sånn med min første! Det var mye hyling, og det eneste som hjalp var å vandre hvileløst rundt i stuen...

Men: raper han? Får du det til? Det klarte ikke min lille, og jeg skulle nok kanaskje jobbetlitt mer for å få det til..

Bleie? Regner med at du har tenkt på det, men spør likevel:)

Temperatur? For varm, kald?

Er det noe som strammer av påkledning?

Tar han sutt? Når min minste nå ikke klarer å roe seg, stapper jeg sutten i munnen på henne og legger henne i armkroken, sånn at hun ikke klarer å spytte den ut igjen. Så husker jeg henne opp og ned, og da pleier hun å roe seg etter en stund.

Er dette noe nytt, eller har han vært sånn siden han ble født?

Skrevet

Har massert og "trødd sykkel" uten at det hjelper...

HI

(ser for meg at et blodkar i hodet hans sprekker snart, sånn som han skriker..)

Skrevet

Babyer gulper stort sett opp overflødig melk, slik at det i teorien skulle være umulig å overfore en baby over kort tid.. Det er så vondt når babyene gråter.. Har han grått sammenhengende fra kl 16 i dag? Det er maaange timer for en baby det. Har han ikke sovet noe i mellomtiden? Det kan høres ut som han er overtrøtt.... Har du forsøkt å ta han med ut i mørket på kjøretur eller trilletur.. helt helt i ro og stille så han får roet hodet sitt? Stakkars dere begge!

Klem:-)

Skrevet

Ja, mor begynner bli panisk...

han raper, og bleien er tørr.. Litt varm da han hyler til han mister pusten nesten...

kun body på seg...sutten spyttes ut etter et sekund..

Dette er nytt ja..

Hi

Skrevet

hadde en halv time der han sov lett på fanget til faren i 30-tiden...ellers har han grått...

Han er tydelig trett ja...

Skrevet

Hvordan er han i bil? Ville prøvd en kjøretur hvis han vanligvis liker det.. Eller sett på sentrifugen på vaskemaskinen. De pleier å bli ganske hypnotiserte av det..

Skrevet

hvor ofte spiser hun da? for HS som var her i forrige uke mente han fikk for mye...da fikk han 100ml...og vi har økt etterpå...

Skrevet

Ho spiser når ho viser tegn på sult. Bare tull at man skal følge klokka og hun skal få spise så mye hun vil

Skrevet

Når babyen vår var sånn, la vi han på magen i vogna, og kjørte "rally" over dørsterskelen mens støvsugeren lå og ulte.. he he... høres ikke ut som noen sovemedisin, men det var ofte dette som skulle til for vårt lille troll... Det kunne likevel ta en times tid eller noe før han sovnet, men jeg kunne merke at skrikingen ble litt og litt mindre intens etterhvert... Når han endelig hadde sovnet, snudde jeg han over på ryggen (med hjertet i halsen).. he he...

Lykke til med trollet ditt!

Skrevet

huff, føler så med dere. Minstemann her i huset var slik i mange mnd. var så frustrerende. Får jo så vondt av de og føler oss så hjelpesløse. Min hadde kolikk og jeg følte jeg prøvde alt, men ingenting hjalp. Det eneste som hjalp litt noen få ganger var å koke opp sukkervann og gi han litt i munnen. Sies at det skal være smertelindrende, jeg tror mest man avleder dem med smaken. Uansett verdt et forsøk.

Skrevet

Sukkervann, ja.. En gammel undervurdert klassiker!! Prøv det!!

Skrevet

i 30-tiden?.. he he.. ikke bare lillemann som er trøtt? ;-)

Skrevet

00.29 her igjen. Prøv å dyppe sutten sukkervann. Kanskje det får ha til å ville ha den lenge nok til at han sovner.

Skrevet

Oppskrift på sukkervann: 1 strøken spiseskje (15 ml ) vanlig sukker løses opp i 1 dl kokt vann og avkjøles. Hvis denne styrken ikke virker, kan du øke sukkermengden til 2 strøkne spiseskjeer til 1 dl varmt vann. Oppnår du ikke bedring med den sterkeste blandingen er det ikke noe poeng å forsette.

Skrevet

12 gr sukker pr. dl vann. (ca. en strøken ss). Gi 2 ml av dette eller prøv å dypp sutten i det. Jeg brukte noen ganger mer sukker i vannet hvis jeg bare skulle dyppe sutten.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...