Gå til innhold

Ang bytte av fastlege, noen som vet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har byttet fastlege for hele familien i dag, men finner ingen info om når den nye fastlegen intrer, altså; Har vi den nye fastlegen fra og med da vi bytter (altså i dag/morgen) Eller er det sånn at den nye legen gjelder fra en uke av eller neste mnd?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De gjelder fra den 1. mnd etter.

Altså 1. desember.

Skrevet

Det går fra 1. til 1. i neste måned Om du feks. bytter fastlege i dag så blir det registrert 1.desember og da gjelder byttet fra 1.januar.

Skrevet

Fastlegebyttet skjer fra den 1. i mnd etter.

Så fra 1. des har dere ny fastlege.

Skrevet

Da vi byttet fastlege fikk vi brev fra helfo om hvilken lege vi sto oppført hos og fra hvilken dato det gjelder fra. Som regel fra 1 i mnd etter at dere byttet. Så muligens 1 des for deres del. Men tror dere får brev altså:)

Skrevet

Fra www.helfo.no: Byttet gjelder fra den første dagen i måneden etter at det er registrert.

Skrevet

da har dere ny fastlege fra den 1 januar.

ikke 1 des som de fleste skriver her.

Skrevet

Hvorfor står det da på www.helfo.no : Byttet gjelder fra den første dagen i måneden etter at det er registrert.

Skrevet

Tusen takk dere alle :) Lettere enn å lete seg blå på nett!

23:98: Hvor står det?! Jeg må da være blind. Lest på den siden i en evighet nå, og har ikke kommet over det der! Huff, følte man seg dum ;)

Skrevet

Fordi de registrerer byttet den 1. i hver måned og da gjelder byttet fra den 1. i neste måned. Slik som nevnt i et innlegg lengre opp.

Bytter du i dag så blir det reg. 1.desember og da gjelder byttet fra 1.januar.

Skrevet

Jeg byttet lege 28 okt og det gjaldt fra 1 nov.... så trenger ikke gå en mnd mellom. Så er nok 1 des og ikke 1 jan.

Skrevet

Jeg byttet fastlege for meg og min familie den 21. august i år. I brevet jeg fikk fra Helfo står det: Ny fastlege fra 01.september 2011 er xxx xxx ved xxx Legesenter

Skrevet

Jeg byttet fastlege 17.august og den ble gyldig 1.oktober.

Skrevet

Du får si hva du vil, men det stemmer ikke i alle tilfeller....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...