Gå til innhold

Syke barn og "sniking" i kø......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kom bare på når jeg satt her og leste om køkultur i matbutikkene...

Jeg hadde med meg guttungen på rundt 7 år på byens kjøpesenter.

Han hadde øagt med skikkelig spysyka - og vi måtte til lege og apotek. Legen sa at vi måtte kjøpe farris og eplejuice...

Jeg hadde jo med meg guttungen, siden vi kom fra apotek og lege. Gjorde handleturen på butikken raskt unna (kjøpte bare det legen sa vi måtte ha) og "løp" så til kassa.

Der var det kø - og vi spurte om å få "snike" oss frem. En eldre dame som stod først i køen ble SUR og nektet og slippe oss frem. Jeg prøvde å forklare at guttungen var syk og hadde satt pris på om vi kunne være så snill å få lov...

Hun nektet fortsatt.

Hehe - og der hun stod med sin sureste mine - spyr guttungen min ut hele gulvet rundt henne...

Hun ble lang i masken kan du si - og jeg smilte litt sånn *hva var det jeg sa smil* tilbake til henne ;-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh... du smiler når barnet ditt spyr utover butikken? Jeg hadde blitt superflau! Uff, så pinlig.....:(

Det er fint at folk slipper en foran i køen når man spør eller når man skal handle lite (jeg kikker alltid bak meg når jeg handler mye og slipper fordi de som står bak og skal handle lite). Men det er ingen "menneskerett" å komme foran i køen, sykt barn eller ikke.

Så det at du smiler litt sånn *hva var det jeg sa smil* er laaaaangt frekkere enn å ikke slippe deg forbi!

Skrevet

Når man har et barn på 7 år så lar man det enten sitte i bilen med ei balje eller ligge hjemme med ei bøtte mens man går i butikken. Så slipper man å snike i køen eller smitte gamle damer og andre uskyldige kunder med spysjuke. Skjønner ikke hvorfor du ler. Dette er jo bare frekt og ekkelt.

Skrevet

Stakkars gutt. For en drittdame hun var da, skjønner ikke hvorfor dere ikke kunne komme før.

Skrevet

Man tar ikke med spy-sykt barn i butikken. Uansett hva.

en på 7 kan fint være alene noen minutter, enten i bilen eller hjemme.

Det var nok du som dreit deg ut her, og damas lange maske kom nok av sjokk over deg og din oppførsel.

Skrevet

Du tar da ikke med deg en 7-åring med spysjuka inn på butikken?

Er du helt idiot?

Skrevet

Også enig med 22.21!

Tenk å godte seg på denne måten! Tenkte du i det hele tatt på gutten din sine følelser oppi alt dette? Han kan ikke ha hatt det så veldig godt. Han syns sikkert det var ekkelt selv. Masse folk og kvalm. Tenk deg selv da!

Skrevet

Men dere da... Hvis dere leste HELE innlegget så hadde vi vært hos legen og på apoteket og måtte innom butikken. Han ville ikke sitte i bilen - og vi trodde han var nok i form til å bli med inn.

Jeg koste meg selvfølgelig ikke over at han kastet opp i butikken - men jeg ble ikke flau heller.... Vi fikk ordnet opp i det - så det var ikke noe problem.

Jeg forventer aldri å bli sluppet frem i køen heller - derfor spurte jeg fint og forventet ingenting. Men måten denne damen svarte meg på når jeg spurte, og hvordan hun vurderte meg og sønnen min fra topp til tå...så må jeg innrømme at jeg tenkte mitt inni meg når guttungen kastet opp.

Mener selvfølgelig ikke at det var noe greit egentlig -. det var bare den der lille sorte på skulderen som "gosset" seg litt.

På min sønns vegne synes jeg jo ikke det var greit.

Og til dere som sier at dere hadde latt barnet vente i bil eller hjemme - så går jeg ALDRI fra mine barn når de er syke!

HI

Skrevet

Har man omgangssyke holder man seg unna folk så godt det lar seg gjøre, og han hadde ikke noe behov for å være i butikken...

Skrevet

"Han ville ikke sitte i bilen"

Vet du hva? Når ungen har spysjuke, som er smittsomt, så er det faktisk helr ok at mor bestemmer at barnet skal vente i bilen. Man kan fint forklare et barn på 7 år at når man har smittsomme sykdommer så holder man seg unna andre folk.

Man lar ikke et barn bestemme slike ting.

Skrevet

Han hadde ingenting på hverken apoteket eller matbutikken å gjøre.

Skrevet

Til pass for den sure, gamle megga.

Kunne ikke falt meg inn å ikke la en syk gutt komme før meg i køen om moren spurte pent. Mange gamle folk er så jævla sure.

Skrevet

Syntes at det er så utrolig dårlig gjort at man tar med en unge(eller seg selv for den saks skyld) med spysyke ut, og SPESIELT i en MATBUTIKK!!

-Er man klar over hvor smittsomt det er,eller??!

jada jada, du var hos lege osv...greit nok, men da kjører man enten ungen hjem først ELLER beordrer han til å sitte i bilen så du er borti minst mulig andre mennesker!

Og folk lurer på hvorfor vi får omgangsyke og influensa epedemier her i landet hver eneste vinter?! :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...