Gå til innhold

Oppfordring: Bli blodgiver!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er stor mangel på blod, og man kan risikere å komme opp i situasjoner der det må prioriteres hvem som skal få blodoverføring og ikke dersom situasjonen ikke bedrer seg.

Bli blodgiver! Det er faktisk ikke så ekkelt som mange sikkert tror. Jeg hadde faktisk sprøyteskrekk da jeg meldte meg som blodgiver, men ville imponere en veldig søt mannlig sykeplererstudent (som jeg er gift med nå!). Til min store overraskelse var det verken vondt eller ekkelt, og man får veldig fine gaver.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan man bli det uansett?

Selv om en har en kronisk sykdom? Feks: Stoffskifte

Skrevet

Jeg er for tynn så får ikke lov.....har jeg lest.

Skrevet

Jeg får ikke bli blodgiver. Synd da, når det er så stor mangel på blod.

Jeg bodde i Asia som liten (er født i Norge med norske foreldre) og er da registrert som innvandrer i folkeregisteret. Og innvandrere fra ikke godkjente blodgiverland får ikke gi blod. Så da er jeg utelukket.

Skrevet

Problemet med mangel på givere er nok at veldig mange ikke får lov! Hvis man tenker på alle de som vil, men ikke kan, kontra de som kan men ikke vil, så tror jeg nok flertallet faktisk vil...

Jeg er en av de som vil, men ikke kan. Desverre

Skrevet

Jeg meldte meg for tre år siden, og har hittil vært inne og gitt en gang..... ikke blodmangel her tydeligvis (ålesund)

Skrevet

Frisk som en fisk, men mangler noen kg fett på kroppen da ja.

Skrevet

Ikke alle kan gi blod. Jeg synes det er fint at regelverket er strengt, men mener også at det er litt vel stivbeint på et par områder. Blant annet får min homofile bror ikke gi blod, selv om han lever i et monogamt forhold og aldri har vært av den veldig frigjorte typen.

Min oppfordring går til dem som kan gi blod. Og hatten av for dere som vil, men ikke får!

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...