Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Jeg prøver å google, men det var ikke så lett... Noen som vet??
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 lengdegrad som i lengdegrad og bredde grad
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 når skal jeg begynne å lese skikkelig..... helt annet ord du skrev, he he he
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Ja, dette har med undersøkelser å gjøre.. altså, tatt ut i fra en longitudinell undersøkelse Hjeeeelp HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 http://en.wikipedia.org/wiki/Longitudinal_study
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Takk, denne så jeg.. men hadde litt lyst å lese den på norsk;)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Korrelasjonsdesign er basert på naturlig forekommende variasjon Eksperimentelle design er basert på påført variasjon Den typen du spør etter er altså det første, korrelasjonsstudier. Som er Registrering av forekomsten av bestemte fenomener ved hjelp av observasjon, intervju, spørreskjema. Dette for å studere sammenhengen (samvarisjonen) mellom bestemte fenomen. (Variablene) Spesielle typer korrelasjonsstudier: 1. Longitudinelle prospektive studier: Følger et utvalg over tid, som oftest mange år, og måler på flere tidspunkter. Fordeler: Kan gi flere holdepunkter for kausalitet (årsaksforhold) enn korrelasjonsstudier med bare en måling Ulemper: Tar lang tid og krever store resurser. Mulighet for stort frafall som kan være selektivt, medfører fare for skjevt utvalg.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 WOW!!! Tusen tusen hjertelig takk 22:16!!!=)=)=) Så fantastisk snillt av deg!!!!!! :) :) HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Hehe, lykke til ;-) Fant dette i treff nr 3 når man googler "korrelasjonsstudie". Et Word-dokument.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå