Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Stod i lang kø på matbutikken idag, med to sutrete og utålmodige småtasser i vogna. Jeg var nestemann i køen, så da de åpnet en ny kasse var jeg kjapp til å bytte over til den- rett foran en eldre mann som stod der allerede. Og han ble tydeligvis skikkelig SUR for at jeg liksom "snek" foran ham, selv om jeg stod langt foran ham i den gamle køen?! Han slang en sur kommentar til meg, og måtte til og med ta det opp med den ansatte i butikken- for makan til oppførsel da gitt! Hallo??
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 DU snek foran ham! DU har dårlig kø-kultur!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Førstemann til mølla sier jeg. Var du ikke først så har mannen rett. Det er ikke slik at du får komme forand i ny kø fordi du sto først i gammel kø. Tenker du likt når du kjører bil? Er så lei av mødre som må ha visse goder fordi de har sutrete barn. (Og ja jeg har noen barn selv).
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Du snek jo i køen om du hev deg foran han!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 ja.enig, selv om det er flott å ha respekt for eldre og tre av for dem osv så er det noen skikkelig gneldrete eldre som bare forventer for mye ikke missforstå jeg har all respekt for eldre, flytter meg for å la dem sitte osv men noen ganger altsa... har opplevd engang at en veldig gammel dame satt ovenfor meg og en mørkhudet veninne på tbanen og rett og slett bare begynte å kalle os horer, helt ut av det blå. slang ut det ene og det andre om veninna mi sin farge og meg huff
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Er det to køer så sniker man når man bytter kø, Men er det en ny kasse som åpner er det rett og rimelig at de som står først i den gamle køen får gå først i den nye kassen! Ikke den som er raskest til å løpe bort. Jeg sier gjerne ifra jeg hvis det er noen som står foran meg som ikke følger med når det åpnes en ny kasse. normal høflighet spør du meg.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Gi nå den gamle mannen litt kred for å ha klart å kreke seg bort til kassen før deg! Det er slettes ikke så verst synes jeg..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 hehe, er det bare meg, eller er det alltid pensjonister som sniker?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 "rett foran en eldre mann som sto der allerede" ... Hvem av dere var det som misforstår kø-kultur sa du?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #11 Skrevet 23. november 2011 Når det åpnes en ny kasse er det vel nestemann i køen sin tur til å få betale, selv om det er i en ny kasse? Og den gamle mannen var ikke SÅ gammel at han ikke klarte å vente 30 sekunder ekstra, jeg skulle nemlig bare ha 2 små ting:) HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #12 Skrevet 23. november 2011 Nei, det er ikke noen automatikk i at man går først i den nye køen. Det er normal folkeskikk å tilby det, men det er ingen regel om at du skal få komme først. I dag var det du som var snikeren.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #13 Skrevet 23. november 2011 Ny kø = ny køansennitet. Du har ikke hevd på å få komme før denne mannen selv om du stod i kø i en annen kasse. Tror du har misforstått de uskrevne køreglene fullstendig. Her driter du deg ut. Dessuten, du vet ikke om han hadde sluppet deg forbi om moren din hadde lært deg folkeskikk, så det er ikke noe grunnlag for å mene noe om mannens oppførsel..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #14 Skrevet 23. november 2011 Jeg syns det er litt vanskelig det der når en ny kasse åpner. Det er ingen automatikk i at den første i gamle køen skal gå foran. Den kan jo egentlig like gjerne stå der den er, når den er neste i rekka.. Syns det er litt førstemann til mølla jeg..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #15 Skrevet 23. november 2011 Men TS, sto den gamle mannen i din kø, eller allerede foran den kassen som ble åpnet?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #16 Skrevet 23. november 2011 Han stod 2 plasser bak meg i den gamle køen.. HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #17 Skrevet 23. november 2011 I mitt hode er det helt opplagt at den som står først i eksisterende kø, kommer først når det åpnes en ny kasse. Blir jo veldig urettferdig om en kan komme rett til nyåpnet kasse når folk har stått lenge i kø. Synes det er frekt å bare hoppe inn på den måten der.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #18 Skrevet 23. november 2011 Den første i den gamle køen har rett på førte plass i den nye køen også!!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #19 Skrevet 23. november 2011 Jeg mener også at de som står først i den gamle køen skal få komme først i den nye køen også. Mange som ikke følger det, men det er da vel ganske logisk, er det ikke? Jeg venter alltid litt før jeg stiller meg i ny kø for å se om de før meg går over. Viser de ikke tegn til å ville det, flytter jeg meg. Er jo fryktelig urettferdig dersom kassen man først står i kø til f.eks får problemer med betalingsauomaten eller lignende rett før det er din tur slik at de må åpne ny kasse og så plutselig må man stille seg bakerst i den nye køen? Rart ikke flere ser at det er en logisk brist i det? Jeg mener det er vanlig høflighet at de som har ventet lengst skal få gå først.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #20 Skrevet 23. november 2011 Ja, som jeg skulle sagt det selv! Den som har ventet lengst skal da få gå først, selv om det er i en ny kasse? Jeg skulle dessuten bare ha 2 ting og betalte med kort, han hadde kurven full og skulle betale med småpenger. Trafikkflyt kalles det:) HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #21 Skrevet 23. november 2011 De som står foran i gamle køen går selvsagt først i nye køen. Det er først til mølla prinsippet for kassene, og de som da allerede var ved mølla ( i gamle køen) må selvsagt å først. Irriterer meg grenseløst over at folk tror at ny kasse betyr at de som kommer til kassa da skal gå foran de som allerede har stått pent i kø og venten. Egoismen lenge leve...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #22 Skrevet 23. november 2011 Folk som ikke skjønner så enkle prinsipper som at den som har stått lengst i kø er den som skal komme først til kassa, er de samme folkene som presser seg inn på trikken/toget før folk har kommet seg av, som insisterer på å STÅ to i bredden i rulletrappa sånn at ingen kommer forbi, og som avbryter når du står i butikken og får hjelp av en butikkmedarbeider fordi DE også lurer på noe... Bønder i byn sier jeg bare.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #23 Skrevet 23. november 2011 Vel, du snek, men her jeg bor pleier de som har få varer å få gå først til ny kasse, mens dem som har overfylt kurver kommer etter og til slutt dem med handlevognen full hvis det da er noen vits å bytte kø. Så her ville du i prinsippet hatt første rett til å bytte kø, men siden han alt stod der, så snek du likevel...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #24 Skrevet 23. november 2011 For all del, legg skylden på bøndene..
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #25 Skrevet 23. november 2011 Men når det åpner en ny kasse, er det ikke første man til mølla, uansett hvor i den gamle køen du sto i? Det ser hvertfall jeg når jeg er i butikken og det åpnes en ny kasse. Folk som står helt bak eller er på vei til kassen, rusher bort til den nyåpne kassen for å være først i køen.Hører ikke at noen klager over sniking i køen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå