Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Jeg er ansatt i et vikariat, har vært i samme bedriften i 3år nå, i forskjellig vikariat. Dette varer til 31.12, men har fått forlenget det til oktober 2012. Dette året har vært helt ekstremt med sykdom i hjemmet! Jeg er alene med et barn på 4år, og må derfor ta alle sykedagene hennes selv. Hittil i år har jeg vært vekke i 9dager med henne. I mars var jeg sykemeldt en uke pga bihulebetennelse. Og nå har jeg vært sykemeldt to uker fordi jeg har fått lungebetennelse, og det tok de en uke og finne det ut. Jeg var innlagt på sykehus i helgen. Jeg er ikke en som skulker unna, eller er syk i hytt og pine, men dette året har vært ekstremt. I tillegg er det for lite bemanning på arbeid, og jeg vet at de sliter, når jeg ikke er der. Så har jeg et vikariat i tillegg, og er redd de ikke vil ha meg der videre, grunnet fraværet.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 du har kontrakt en stund til. og gi dem et inntrykk av at du ikke skulker, du er på jobb når du skal. syk har man lov til og være. syns ikke det høres så mye ut for deg. du har jo hatt ulike ting. er jo ikke snakk om flere måneder. eller mange uker sammenhengende.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Ja, jeg vet jo det. Jeg har kanskje vært vekke i snitt 5dager totalt de andre årene. Selv er jeg aldri syk. Det har bare vært ekstremt i år, jeg har jo sykemelding for de to gangene jeg har vært vekke. Men når jeg regner på det, så er det jo nesten 5arbeidsuker jeg har vært vekke. Det er MYE! HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Sykemelding er jo noe helt annet enn egenmelding. Det er vel ingen som tror du har "sutret" deg til en sykemelding? Og syke barn kan man alle ha, det er ikke så mye å gjøre med... Det går heller lite på din holdning til skulk.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå