Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Jeg syns ærlig talt at Theodora er ganske nydelig!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Helt klart Theodora! Men selv liker jeg mye bedre Theoline:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #10 Skrevet 23. november 2011 <3 Jensine <3 Første gang jeg har sett det foreslått i en tråd her inne. Min bestemor het det, og om jeg noensinne blir mor til en jente skal hun hete Tora Jensine. Det er sikkert et navn som mange må smake seg til, men jeg syns det utstråler godhet og varme. For det var det Mor var :-)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #12 Skrevet 23. november 2011 Egentlig begge, men en knapp herfra på Jensine.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #13 Skrevet 23. november 2011 Synes dere like godt kan kalle henne Theodora Jensine jeg, når dere først er igang..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #16 Skrevet 24. november 2011 Jeg skønner ikke vitsen med å skrive slike stygge kommentarer, når HI ikke spurte om navnene var stygge eller ubrukelige, men bare spurte hvilket av de to som var finest. Da kan man jo bare la vær å si noe. Dersom HI spurte "Er dette navn dere kunne brukt" blir det noe annet. Men her har tydeligvis HI bestemt to navn, og står å vipper mellom de, så da kan man enten svare hvilket man liker best, eller la vær å si noe.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #17 Skrevet 24. november 2011 Jeg liker begge, men ville gått for Jensine
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #18 Skrevet 24. november 2011 Jensine. Det liker jeg så godt. Men kjenner ingen andre. Folk sier bare "HÆ!" når jeg sier at det er navn jeg liker Da tørr jeg ikke bruke det. Vil jo ikke at navnet skal være en belastning for jenta..
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #19 Skrevet 24. november 2011 Synes begge navnene er stygge, men Jensine tar kaka.. Forklaring: klarer ikke jentenavn som uoriginalt nok er versjoner av guttenavn. Får VELDIG følelsen av at foreldrene ønsket seg en gutt, og gir jenta navnet gutten skulle få men slenger på -ine, -ikke eller -a. Usj. Jens er i tillegg et intetsigende småharry kallenavn avledet av det fine navnet Johannes. Jensine blir da som Johnine, Harryine eller Ronnyine. Synes ingen jenter fortjener et sånt navn, huff og huff! Theodor er et guttenavn. Jente"versjonen" er Dorothea.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #20 Skrevet 24. november 2011 Liker ikke guttenavn som er gjort til jentenavn.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #21 Skrevet 24. november 2011 Vel, det er få svært mange kvinnenavn som er forvrengte versjoner av mannsnavn. Så den argumentasjonen holder ikke mål. Michelle, Betine og alle former for Kristin/Kirsti/kristina er jo mannsnavn med vri.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå