Gå til innhold

Hvordan tilbereder du mme? u/t


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varmer eller avkjøler kokt vann til 40-50 gr. Blander i pulveret og rister flaska....

Skrevet

1. Vasker og koker flasker

2. Koker opp masse vann

3. Heller vannet i riktig mengde på flasker nok til et døgn

4. Setter flaskene i kjøleskapet.

5. Måler opp pulver i riktig mengde og har det på rene urinprøveglass.

 

 

Når barnet blir sulten varmer jeg flaskene til riktig temperatur i microen også rører jeg ut pulveret.

Skrevet

Koker opp vann

Heller i riktig mengde av pulver

La det stå i romtemp. til neste måltid.

Skrevet

Koker opp litt vann i vannkokeren hver gang. Max 1-2 dl, dekker bare elementet, tar 30 sek.

Har en liten blandekopp i plast som jeg har kaldt og varmt vann i for å få rett temp.

Har i pulver i flasken og lunket vann etterpå.

Rister i flasken.

 

Jeg koker selv om barnet er 10 mnd, trenger man det? Jeg har lest her inne at man ikke trenger det. Kan man fylle lunket vann fra springen?

Skrevet

- Vasker og steriliserer flaskene

- Koker opp vann

- Heller oppi riktig mengde vann i alle flaskene

- Setter i kjøleskapet

- Vannet som er igjen på kokeren heller jeg over i en termos

- Varmer opp vannet i microen når ungen er sulten og blander i pulveret

Skrevet

1. Koker vann i vannkokeren, som holder til 5 flasker.

2. Heler vannet på flaskene og lar dem stå til avkjøling på benken.

3. Blander i riktig mengde pulver på alle flaskene, og rister dem.

4. Setter alle flaskene i kjøleskapet, og da har vi nok for et døgn.

 

Gjør dette om kvelden slik at de er klare til dagen etter. Koker alle flaskene og smokkene i en stor kasserolle før de lufttørkes på benken. Jenta spiser siste gang i 19 tiden, før hun legger seg, og da kokes flaskene. Blander på pulveret i 23 tiden, før vi legger oss. Første flaske får hun i 9 tiden på morgenen.

 

Har gjort det slik siden fødselen med begge våre jenter. Veldig lettvint:))

Skrevet

ALDRI lunkent vann fra springen nei.

 

Trenger ikke koke ved 10 mnd, kan bruke kaldt vann fra springen og varme i micro noen sekund til passelig temp

Skrevet

Sikkert veldig lettvint ja. Men det er jo ikke anbefalt. Står til og med på pakkene at det ikke skal gjøres sånn.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...