Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Vi har rett og slett ikke råd til å gi julegaver i prisklassen familiene våre har lagt seg på. Så i hele år har jeg handlet på tilbud, så har gavene er i verdi det samme som de gir til oss, men jeg har betalt ca halvparten. Det som er greia er at de kanskje ikke får byttet gavene eller hvis de får byttet så får de byttet til en ting som koster bare halvparten. Alternativet ville vært å handlet alle gavene i nov/des, men da ville de ikke fått det samme. Hva ville du ha gjort?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Mange mange handler gaver på tilbud. Det er jo nesten bare tilbud! Syns butikkene har tilbud hele tiden jeg nå =P Ville ikke tenkt på det.. Tror nok mange handler gaver på salg. Januarsalget f. eks.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Så lenge du er rimelig sikker på at gavene passer dem som får dem, er vel dette en fin måte å gjøre det på. Hadde det vært slik at alle skulle for enhver pris matche hverandre i hva man gir, kunne man like godt spart seg hele gavestyret og kjøpt ting til seg selv i stedet. Hos oss har vi søsken svært forskjellig økonomi, og min familie og svigerfamilie har ulik "gavetradisjon". Vi holder oss innenfor tradisjonene til de vi kjøper til og tilpasser gaver til vår økonomi. Ikke noe galt i det, synes jeg...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Dette er en helt legitim ting å gjøre, så ikke bekymr deg. Har gjort det selv når jeg kommer over den perfekte tingen. Hvorfor betale mye hvis man kan slippe unna med mindre...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Jeg driter i hvor mye penger folk bruker på gaver til meg. Men jeg liker ikke å få krimskrams. Syntes ikke det er noe vits i å gi noe kunne for å gi. Vi driver et varehus hvor jeg får innkjøpspris, noe som i mange tilfeller er 40-50% av ut pris. Håper ikke folk bli fornærma på gavene de får av meg av den grunn ;o)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Er ikke frekt i det hele tatt. Skal være glad de får gaver
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Vi har heller ikke råd til å gi like mye tilbake til de vi får fra, men jeg vet at min søster og mannen f.eks forventer ikke like mye tilbake som det vi får nettopp fordi økonomien vår er så forskjellig. Alle i familien vet sånn ca hvor vi står økonomisk og har derfor forståelse for det. Vi prioriterer å bruke mest på barna, det er de som synes det er mest stas, resten kan kjøpe seg ting selv
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå