Gå til innhold

Alternativ til vanlig barnehage? Finnes det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker å ha sønnen min et sted hvor han kan trives og der den faglig pedagogiske kvaliteten er bra.

Jeg synes vanlige barnehager har for mange barn pr ansatt, for stort gjennomtrekk av ansatte, for stor bruk av vikarer og for mange barn pr avdeling.

Men finnes det egentlig noe alternativ?

Dagmamma er ikke aktuelt. Ikke utdannet, ikke pedagogisk opplegg, for få voksne (vil ha mer enn 1 voksen så det er litt mer stabilt) og for få barn.

Er det bare en ønskedrøm jeg har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Maria Montesorry eller Steiner-barnehage?

Skrevet

Det finnes både montessoribarnehager som nevnt og steinerbarnehager. Jeg liker ikke Steinerskolen, men har veldig godt inntrykk av Steinerbarnehager! Rolige, fine, mye naturlige ting, flinke dyktige ansatte osv

Skrevet

Bestevenninnen min har ungen sin i en Steinerbarnehage. De er helt fortvilt og har forsøkt å få barnet over i en annen barnehage i snart ett år! Men pga 0 barnehageplasser i byen de bor må de vente til tidligst neste august før de får byttet.

De er kjempe skuffet over steinerbarnehagen

Skrevet

Hva med familiebarnehage? jeg har ungen min i en familiebarnehage der det er 10 barn mellom 1 og 5, der det er pedagogisk leder og to assistenter.

Min bekymring var som din at det var for mange små barn per ansatt, at det ikke er de samme som er der hver dag og masse vikarer, og jeg er superfornøyd med denne familiebarnehagen vi endte opp med og jeg har sett at ungen min har blomstret den tiden vi har brukt barnehagen

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...