Gå til innhold

Noen som har litt greie på snowboard her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en gutt som ønsker seg nytt snowboard til jul. De siste åra har han kjørt en del, men da på lånt eller leid brett. Nå sitter jeg og kikker på brett på nettet, og innser at dette skjønner jeg ingen verdens ting av!

Så:

Hva er gode brett? Burton er det eneste jeg har hørt om før. Er de ok?

Hvor langt brett bør en på 1.80 ha?

Han kjører både litt i vanlige bakker, litt i boardercrossløyper og littegranne triksing, og han har lyst til å kjøre off piste. Hva slags brett vil være bra da?

Gode støvler? Bindinger?

Puh...kanskje han bare skal få bortoverski isteden...

:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

la han få være med å velge/plukke ut!

Skrevet

Jeg hadde sjekket i en sportsbutikk. Er han lang og sterk i beina og har kjørt litt, bør han ha et forholdsvis stivt brett.

Burton er bra, men det finnes også andre merker som er bra.

Skrevet

en ting til - du må vite om han kjører høyre eller venstre før du får montert bindingene!

Skrevet

Burton er bra :)

En trenger ikke de lange brettene. Dess kortere brett, dess lettere er tricks :)

Ca 130-140 brett er nok.

Skrevet

Jeg kan litt om snowboard, har kjørt i mange år, men har hatt en pause nå nr ungene er små.

Jeg kan ikke akkurat si at jeg føler meg kompetent til å råde en ungdom på nesten 2 m hvilket brett han bør ha.

Han bør nok få velge selv, som hun over sier.

Myke og korte brett er best egnet for triks, lange og harde brett egner seg best for fortkjøring. Jo mere curve, jo fortere går det, og også lettere er det å trikse. Ha det som en tommelfinger regel.

Ellers er det jo viktig med hjelm, og med ryggskinne og sånt plukk.

Skrevet

Takk for tips alle sammen! Jeg lurer på la han få velge selv, men da blir det ikke så spennende på julaften...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...