Gå til innhold

Se hit litt jenter!! Noen som har hund her??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vurderer å kjæpe hund men er usikker på kjønn....Bichon Havanaise, hva velger jeg kjønn etter, fordeler og ulemper, hva ville dere valgt?:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det spørs vel, jeg vil si tispe fordi eg har en tispe selv. da kan den jo eventuelt få valper også hvis du ønsker det :)

Skrevet

og hvis jeg ikke tenker valper da, ville du valgt hann da??

Skrevet

Jeg liker hannhunder best. De er ofte mindre sære enn tisper. Og løpetiden er nok til å avgjøre saken for meg;)

Ulemper, dersom man ikke er flink å sosialisere, er mulig aggressjon mot andre hannhunder samt at de stikker av;)

Ellers har jeg møtt svært mange minst like hissige tisper...

Skrevet

Ville valgt tispe uansett når det gjelder liten rase med mye pels. Hannene tisser gjerne på pelsen sin, hvis de har mye pels under magen. Hanner av liten rase har også stor tendens til å ville markere inne, og det hadde jeg ihvertfall ikke orket.

Skrevet

Har hatt flere av begge deler, og det er ingen utpreget forskjell på kjønn. Det har mye med rase, hundes personlighet og din oppdragelse å gjøre.

Hannhunder kan være litt tøffere mot hverandre, spesielt hvis de ikke er så godt sosialisert. Tisper kan være litt bitch mot andre tisper (akkurat som jenter), og de har løpetid som kan være plagsom. Vi har sterilisert vår, og slipper heldigvis denne blødningen.

Så tror nok at dere må se an hunden litt jeg.

Skrevet

Tusen takk for svar!! Nå står det mellom en hann og en hunn da, og klarer ikke ta et valg......flere gode råd?? Hvor ofte har jentene blødning?

Skrevet

anbefaler absolutt hannhund. Da slipper du styret med blødninger, hanhunder er ofte enklere i gemyttet og å ha med å gjøre. Mindre "humørsvingninger" også. Og du slipper å passe sånn på når hunden har løpetid. Særlig for førstegangshundeeiere eller hundeeiere som vil ha en hund for kos/turer osv er hannhund best.

Tispe anbefaler jeg kun om du planlegger å starte oppdrett.

Skrevet

har en tispe av liten rase, hun har 0 humørsvinginger eller noe., hun er så snill mot alle. og de blødningene er ikke mye det er snakk om,spess med en liten rase.

anbefaler tispe sterkt !

Skrevet

Jeg skal ikke drive avl, jeg skal ikke ha noen jakthund, men en liten kosete til meg og barna....altså Bichon Havanaise....hva ville dere i dette tilfelle valgt? noen som har det her??

Skrevet

jeg liker hanndyr bedre enn hunndyr sånn generelt jeg da ;) Fra hamster til hest :P Hunndyr har like mye hormonforandringer som vi menneskekvinner, og det hæler jeg bare ikke ;)

Kastrert hannhund hadde jeg satset på :) Da slipper du territoriemarkering, belastning når det er løpetisper rundtom og en roligere hund som regel.

Så lenge du ikke skal avle på dyret, så ta vekk kjønnsdriften. Den forvirrer bare dyret. Tenk om du skulle gått rundt kåt og aldri fått deg et ligg ;)

Skrevet

ok:) men om hunden ikke er i nærheten av tisper, blir de alikevel kåte?;)

Skrevet

da ville de beste vært streilisert tispe, da er det ikke noe blødningen, ikke noe bekymring om en hund skulle fått jokka på den i 2 sec, ikke mye humørsvigninger som noen sier, uansett kan bare snakke av erfaring med min hun som er en tispe hun er rolig,kosete ikke noe gretten eller bitchy humørsvigninger så jeg skjønner ikke hva noen av dere mener, tror det kommer mer ann på hvordan du er med den og personligheten til hunden.

når du velger hund så ikke velg den som er mest aktiv og morsom, du skal velge den mest rolige og underdanige

Skrevet

det lukter sterkt av løpetisper (ihvertfall for hannhunder) så hvid du lufter bikkja di og det går forbi løpetisper, er løpetisper i hagen du går forbi, hvis naboen 2 hus nedefor har løpetispe som luftes osv, da vil de kjenne lukta.. Det er slitsomt!

Så jeg ville kastrert hunden me mindre du skal bruke ham i avl eller utstilling (og skal du ha ham i utstilling kan du sette in falske baller:p vet ikke om det er helt lovlig, men hvem ser vel forskjellen?? )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...