Gå til innhold

Julebord til helgen, og jeg har testet positivt!!! What to say?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er lykke å ha testet positivt såklart, men så kommer jeg jo på at helgen består av julebord - reise bort fra fredag til søndag og det pleier å være en eneste lang fyllekule.

Hva i alle dager skal jeg gjøre? Jeg vil selvfølgelig være med, men kan jo ikke drikke.

Noen som har en knallgod unnskyldning? Jeg vil ikke si det ennå såklart, og jeg er ikke kjent for å være den som spytter i glasset heller.

HJELP!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hehe, du får bare si at du er litt sliten og tror du kanskje brygger på noe, og derfor vil holde deg i sjakk. Så får du ta en eller 2 alkoholfrie drinker/vin/øl og ta tidlig kvelden pga "sykdommen" ;)

Skrevet

Folk får sikkert mistanke uansett hvilken unnskyldning du har, men det er ikke krise vel :P

jeg testa positivt neon dager før julebord en gang, og alle fant det ut til slutt uansett hvor mange alkoholfrie drinker jeg drakk :P De hvisket og tisket og til slutt spurte ei av de andre. Hehe :)

Skrevet

Gratulerer så mye med graviditeten, foresten :)

Skrevet

Gratulerer så mye :) Du kan f.eks si at du går på noen medisiner som ikke kan kombineres med alkohol?

Skrevet

Si at en av ungene (om du har unger fra før av?) er syke, og at du må holde deg kjørbar i tilfelle de blir verre og du må hjem!

Du går på medisin som ikke kan kombineres med alkohol. (men den er veldig oppbrukt da!)

Skrevet

Har du barn fra før? Si at barnet er sykt og du vil være tilgjengelig for evt. kjøring.

Skrevet

Si at dere prøver å bli gravide, og dermed ikke vil drikke alkohol mens dere prøver. Og at dette heller ikke er noe du ønsker skal bli snakket om. De fleste klapper igjen om de får en sånt svar...

Skrevet

Må du si noe da.. kan du ikke bare diskret bestille mosell, og annet alkoholfritt... Om noen spør, så si at du går på pencelin.... da kan du ikke drikke.

Skrevet

Man kan drikke alkohol når man går på antibiotika. En gammel myte at man ikke kan.

Skrevet

Den var genial anon 18:13 :)

Jeg drikker aldri uansett, men hadde tatt din om jeg gjorde det.

Skrevet

Drikk alkoholfritt som største selvfølgelighet. Om noen spør, svarer du at du har bestemt deg for å begrense alkoholinntaket. Min erfaring er at de færreste går og snuser i andres glass eller bryr seg om andres inntak, så lenge alle er noenlunde innenfor grensene for det akseptable (altså at man ikke legger mengde til hva andre drikker, men atferdsendringer på de som ikke begrenser seg).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...