Gå til innhold

Barnevennlig middag med laks

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har laksefileter, sånne man kjøper på helgetibudet fra kiwi.

Idag er det meg, en 3 åring og to 4 åringer.

Hjelp! Hva skal jeg lage??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lakse-wrap. Wrap / lefser m/ stekt laks, salat, rømme, salsa osv. Alt hva dere liker:) Veldig godt!

Skrevet

kok opp fløte og hvitløl. tilsett laksen i små biter og eventuelt sprøstekt bacon. server med pasta og salat=)

Skrevet

Las er verdensest barnevennlige fisk, så du har et godt utgangspunkt.

Klassikeren her er laksepakker: en laksefilet, noen klatter smør og litt krydder (salt, pepper, hvitløk), urter (dill, persille, gressløk), og grønnsaker i tynne skiver (gulrot, paprika, løk, potet, purre). Legg på folie, velg hvilke ingredienser du har eller vil bruke og legg på laksen, pakk sammen og bak i ovnen på 200 gr i 15 min. Serveres med rømme og evt feks pastaskruer, ris, potet, fløtepotet, bulgur osv.

Eller laksegryte, kok en enkel hvit suppe, eller bruk fiskesuppe i pose, tilsett laksen mot slutten av koketiden, sammen med litt finhakket løk, dill, persille ol.

Sprøstekt laks: Laks, salt og pepper, sprøstekes i panna, serveres med potet eller pasta, og agurksalat og rømme.

Evt bakt/stekt laks med pasta, og en enkel fløtesaus til.

Vel bekomme!

Skrevet

Her er to forslag som mine barn elsker:

"Laksepølse". Dette er superenkelt. Bare å steke laksefiletene i ovnen, dele de opp og putte de oppi pølsebrød. Ketchup for de som ønsker.

Laks med pasta, kokte gulerøtter og saus. Her i huset er det Lofoten fiskesaus som er favoritten til denne rettten.

Skrevet

Stekt laks, kokte poteter og agurksalat. Det trenger ikke være mer inviklet.

Her liker i hverfal ungene laks i alle fasonger fra sushi til stekt, kokt, i gryter og supper osv.

Skrevet

Tusen takk for forslag :o) Det ble stekt laks i litt mindre biter, spagetti og brokoli. Ingen av barna spiste laksen, men veldig mye spagetti :o)

Skrevet

Mine barn elsker stekt laksefilet med ovnsstekte potetbåter, tzatziki og rå gulrøtter i staver. Alle venner av barna som har spist det hos oss har også likt det!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...