Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Hjælp... Jeg er et sånt surrehue, har helt fortrengt å betale billånet. Det har skjedd flere ganger. Og nå er det oppsagt. Ingen mulighet for å ajourføre, må betale 170 000 eller levere bilen... Jeg skjønner ikke hvordan vi skal klare å ordne opp i noe sånt, vi har en skral nok økonomi fra før. Går det an å bake billånet inn i huslånet, eller er en så stor sum for mye til det? Vi kjøpte hus for to år siden... tviler på at verdien har steget så mye.. Vi har huslånet i en annen bank, hva er sjansen til at de lar oss få et nytt billån? Vi må jo gjerne forklare hvorfor vi må bytte, og da er det vel heller tvilsomt at de vil gi oss lån... Forbrukslån er jo bare så vannvittig dyrt, det går ikke... Jeg aner ikke hva jeg skal gjøre.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Er nok av de som kommer til å dømme deg, så det har ikke jeg tenkt til :-) Ikke særlig lurt å sette seg selv i en slik situasjon, men gjort er gjort. Har du snakket med de som du har billånet hos? Kan jo hende de er villige til å hjelpe. Bare et lite tips når du får fikset det: Autotrekk ;-)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Lever tilbake bilen og kjøp en langt rimeligere bil som dere har råd til å betale på
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Man kan ikke ta nytt billån på bilen, men huslån er det mulig å få dersom dere ikke har for høyt lån fra før. Dersom du har fått varsel om tvangssalg er det mulig å løse. Er lånet alt sagt om må du fort som fy kaste deg rundt å få tak i penger et annet sted. I banken kan du få time ganske fort og innvilger de lånet kan den være betalt ut relativt hurtig. Du trenger jo bare å si at du ønsker bedre rente og at du kun vil ha ett lån. Men jeg ville handlet fort! dette går ganske fort når de først setter i gang...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 medaljens bakside, er å betale.... nei,lever inn bilen og kjøp en langt billigere en.tror nok ikke du har glemt billånet, men dere har ikke hatt råd til den....enkelt og greit ,egentlig.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Jeg håååper virkelig huslånet vårt ikke er for stort. Siden vi ikke har hatt noe trøbbel med banken vi har huslånet i, kan det kanskje gå. Jeg vet vi har mulighet til å betale lånet, det har rett og slett vært snakk om surring, og en litt tøff periode med dårligere inntekt. Vi har ikke hørt noe snakk om tvangssalg ennå, saken er hos et inkassobyrå, men vi må jo hive oss rundt og ordne det på et vis. Takk for innspill! HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Det er ikke for sent! Fort dere å skrape sammen 2-3 avdrag og betal inn så raskt som mulig, så går det bra!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Synes dessverre ikke noe om voksne mennesker som "glemmer" å betale lån og regninger. Kan du ikke betale en måned så kan du ringe og si fra. For at lånet skal kunne forfalle i sin helhet, må ihvertfall 2-3 terminer være udekket, vil det si at du har "surret" i flere måneder? Håper du får orden på det og legger fast trekk på det.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Jeg vet hvor idiotisk det er å "glemme" noe sånt i månedsvis, men det er rart hvor lett det er å tenke "jeg fikser det i morgen", særlig når beløpet blir større og mer uhåndterlig. Har flere ganger prøvd å ordne autotrekk, men så har det blitt tull med betalingen likevel. Får jeg en ny sjanse skal jeg ordne autotrekk og dobbeltsjekke hver eneste innbetaling. Men nei, det er ikke særlig voksent og ansvarlig, jeg ser det. HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #10 Skrevet 23. november 2011 du har ikke glemt det, du vet inderlig sjøl at dere ikke har hatt råd til det, og har utsatt det.... å si alt annet er tull, så jeg håper dere ikke får hjelp jeg,dere fortjener det ikke,rett og slett.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #11 Skrevet 23. november 2011 Med noen justeringer i økonomien har vi nok råd til dette lånet. Vi har bare ikke vært voksne nok til å sette oss ned og få oversikt over utgiftene våre. Men det er godt mulig vi ikke fortjener hjelp, da. Det er en helt annen sak. HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #12 Skrevet 23. november 2011 Du kan få bakt inn billånet i huslån ja. Men om banken er villig til det er et annet spm. særlig nå som billånet er oppsagt. Dere bør absolutt snakke med de som har lånt deres det er nok et mye mindre minstebeløp å betale for å få tilbake billånet dit det skal og etter det bør dere selge bilen, betale lånet og anskaffe dere en MYE billigere bil som dere har råd til å betjene.
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #14 Skrevet 9. desember 2011 Det årner seg for snille jenter, foreldrene mine kunne steppe inn og ta opp et lån som vi betaler dem direkte. NÅ ER JEG LETTA!!!! Kunne stått uten bil på onsdag.. Nå har vi satt opp et ordentlig budsjett for neste år, og plan for å ordne med felles regningskonto og automatiske trekk. Dette skal vi klare!! HI
Anonym bruker Skrevet 9. desember 2011 #15 Skrevet 9. desember 2011 Så flott!! Håper dere nå har lært leksa deres, og at dere betaler tilbake dine foreldre så fort som overhodet mulig, som takk for lånet og for at de stoler på dere nok til å sette seg selv i gjeld. Dvs ikke kino, dyre klær og kafèbesøk før gjelden til dine foreldre er betalt!! Så flott at dere nå har satt opp budsjett og har håndfaste planer for regningskonto og faste trekk. Det er SÅ DEILIG å ha orden i økonomien!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå