Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 You get what you give. Det er den gylne regel egentlig; er du slem og dum så får du slemme og dumme ting tilbake. Gjør du godt og er snill så får du bra ting tilbake. Mer eller mindre
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 mange (særlig i Hinduismen og Buddhismen) mener at karma er en slags universell regel der du får igjen for det du gjør. At om du gjør mange gode ting bygger du deg opp god karma (og vil bli gjenfødt til et bedre liv), mens om du gjør mange dårlige ting bygger du deg opp dårlig karma. Dette er selvfølgelig overtro og myter. Dessverre er verden urettferdig og noen kan gjøre slemme ting uten at det kommer "tilbake på dem" og folk kan gjøre gode ting uten å få noe igjen for det. Dette har mange religiøse vanskelige for å akseptere, og har derfor bestemt seg enten for å tro på karma eller på himmel/helvete, så det skal være "rettferdig". Karma i betydningen at om du er grei og hyggelig mot andre vil de som regel være greie og hyggelige mot deg og motsatt tror jeg på, men det er ikke det som egentlig menes med karma http://no.wikipedia.org/wiki/Karma
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 som de over har sakt. gjør du nor dummt, slår det tilbake på deg! gutten min er 3 år, nesten hver gang han ikke gjør noe har har lov til, slår karmaen tilbake. tar ikke lang tid, så snubler han, slår seg, skaller, eller noe annet det er så kronisk å se på senest i går: han åpnet vitrineskapet å hentet ut noe, å jeg sa at han ikke fikk lov, å fy og slike ting.. etterpå går han på kjøkkenet, å kakket tåa i dørkarmen å får vondt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå