Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Etter mye frem og tilbake med mye oppvåkninger la jeg meg i natt inn på hennes rom på en madrass. Hun er 9 mnd. De siste månedene har hun våknet hver time, eller andre time. Får ofte en flaske i løpet av natten. Men i natt når jeg la meg inn til hun når hun våknet kl 23 (etter 23 det er hyppig oppvåkninger) trengte hun bare en hysj, se meg og få tutten så sovnet hun og sov helt til 05.00. Våknet, jeg hysjet, ga tutten og viste at jeg var der så la hun seg til å sove igjen til kl 7. Våknet av faren som skulle på jobb. Fikk en flaske melk og sovnet igjen til halv 9.... Det er null stress å legge hun på kveldene ca 19.00. Har en lang lur på formiddagen på ca 2 timer og en liten lur på ettermiddagen 20 min. Tydelig at det fungerte at jeg lå inne hos hun. Var ikke mye hjelp hun trengte for å sovne inn igjen, men problemet er at jeg ikke får sove fordi hun bråker sånn.... Om jeg ikke sover der får jeg heller ikke sove fordi hun våkner så fort hun skjønner at jeg ikke er der.... Jeg kan godt holde ut litt om det får hun trygg på sitt egent rom, men trenger hjelp til gradvis tilvenning til at jeg ikke er der?! Lurte på å liste meg ut siste gang hun våknet. Når det går fint, så lister jeg meg ut gangen før osv... Men noen med erfaringer eller tips?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 min kar et også ni måneder.. han begynte og sove på eget rom for en uke siden. det har gått bare fint, har døren hans og min litt åpen så jeg hører når han våkner. han har tullet et par ganger. men sovnet fort igjen. du må ikke venne henne til at du skal sove ved siden av senga på hennes rom. da er det jo lite vitsi og ha henne på eget rom... bruk heller et par dager på og gå fram og tilbake mellom soverommene og legg henne ned igjen til slutt vil hun slutte og våkne.. min får verken pupp eller flaska på natta lengre. kan være derfor hun våkner også.. skal ha kos
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Takk for svar He he men jeg har gjort det slik i 3 mnd....he he hun havnet på egent rom ved 6 mnd. Gått frem og tilbake. Har begge dørene på gløtt og babycal på. Hun roer seg så fort hun ser meg komme eller titter ned i sengen og får tutten om hun har mistet den. Men når jeg sover på egent rom så våkner hun hele tiden, blir så trøtt av å gå frem og tilbake. Må også titte inn til hun til hun sovner. Vurdert å kutte ut sen flasken helt, men vi har problemer med å få i hun melk. Nektet pupp når hun var 5 mnd og slitt med mme siden da. Den flasken på natten er eneste melken eg får i hun.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå