Gå til innhold

Gruer meg til å ringe sjefen min og fortelle...

Anbefalte innlegg

Skrevet

... at jeg sier opp, og skal begynne i en annen jobb... Uff og uff, noen som kan gi meg noen gode råd?? Gruer meg sånn, har alltid hatt en usunn stor respekt for sjefene mine... De ga meg fast stilling i fjor, nettopp fordi jeg sa jeg ville satse på det stedet, men nå er livssituasjonen annerledes med barn, så jeg har alt å vinne på å få meg jobb på dette andre stedet.. Uff jeg er så pysete.. Hvordan hadde dere sagt det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde hvertfall ikke ringt å sagt, ville møtt opp personlig.

Skrevet

enig. + at du må si opp skriftlig også.

Skrevet

Var i samme situasjon for et par år siden. Fikk meg fast 100% stilling. Trodde jeg kom til å bli noen år. Etter ett år fant jeg ut at jeg orker ikke være den eneste på gulvet på arbeidsplassen lenger, og valgte å si opp for å begynne å studere. Sjefen ble ikke happy med at jeg sa opp, men hun forstod det. Skulle ta samme grunnutdannelse som henne(hun hadde mye videreutdanning og master), men hun forstod at jeg ble litt gira på å komme litt videre og at jeg ønsket litt mer avanserte oppgaver. Ergo da måtte jeg på skolebenken.

Men jeg sa dette til henne personlig, og leverte i løpet av et par dager en skriftelig oppsigelse. Kunne aldri falt meg inn å ringt å sagt dette ut av det blå på telefon.

Du burde ta dette personlig med sjefen, ikke over tlf.

Skrevet

Man gifter seg ikke med en jobb, og man er ikke uerstattelig. Jeg fant ut dette for noen år siden, da jeg trodde akkurat det, at jeg var uerstattelig, og at de ville savne meg som alltid stilte opp og tok krisevakter og upopulære vakter, og var vikar i 7 år. Men etter et takk for alt-kort (veldig koselig da) og en fin blomst, hørte jeg ikke mer, og livet der gikk videre uten meg, og jeg har funnet en jobb som passer livssituasjonen min mye bedre :) Alt ordner seg, men snakk med sjefen, og forklar situasjonen, så går du ut derfra med gode referanser :)

Skrevet

er det deg igjen (som har skrevet om at du vil slutte på den nye jobben et par ganger allerede)?

Bare hopp i det, blir verre å vente.

Jeg var i en lignende situasjon i vår, sa opp jobben etter to måneder (mens jeg fortsatt hadde 1mnd oppsigelsestid). Sjefen ble sikkert sur, men det kan man virkelig ikke ta hensyn til! Var dritnervøs da jeg banket på kontordøren hennes for å gå inn å levere oppsigelsen. Men det gikk OVER ALL FORVENTNING og jeg var utrolig lettet og glad etterpå. Var som å ta av seg en kjempetung bør

Så bare gjør det

Skrevet

Nei jeg har ikke skrevet her inne før om at jeg skal slutte i jobben ;)

Har levert skriftlig oppsigelse i posten i dag, så jeg må ringe ila dagen eller tidlig i morgen.

Det er langt å dra til jobben, og da jeg har en baby som ikke liker å kjøre bil så er det vanskelig å møte opp personlig.

Skrevet

g takk for gode tips; som der sier så er man jo ikke uerstattelig, og det er viktig å forklare situasjonen slik at man fremdeles er på godfot med (eks)sjefen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...