Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Har en mor som går på lavkarbo, helsen hennes har blitt bedre, hun har gått ned masse i vekt, hun har mye mere energi og hun er mer glad. Når vi kommer på middag dit får vi vanlig mat som før, hjemmelaget god deilig norsk kost som kjøttkaker, poteter, kål og saus. Forskjellen er at hun dropper poteten. Vi spiser biff, gratinerte poteter og salatt, hun dropper gratinerte poteter og lager heller en liten porsjon med sellerigrateng, jeg smakte denne, den var nydelig. frokost, egg, bacon og hun dropper brødskiva. 2-3 skiver bacon riktignok, hun propper seg ikke full av fett som mange her tydeligvis tror lavkarbodamer gjør. vi spiser taco, (hun dropper lefsene), grønnsaker og dip, hamburger (hun baker eget hamburger lavkarbobrød), stekt laks (dropper poteter) osv osv osv.. Hvorfor i alle dager skal det være så synd på barn av lavkarboforeldre? Å se mor ikke spise poteter? (neppe traumatisk) En mor med mer energi, lykkligere etter å ha tatt av noen kilo? Man kan fortsatt bake julekaker, man lager bare litt flere.,. F.eks lagde vi serinakaker som vanlig, og i tillegg bakte vi peanøttkjeks, ble gode julekaker som lavkarbomor kan spise!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Media som blåser det opp, og skal ha noe å skrive om. Typisk oss å sluke det rått å f.eks skylde på lavkarbodamer sin feil at det ikke er smør i butikken.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Enig! Flott skrevet! Mammaen din høres akkurat ut som meg Slik ser min hverdag ut også...Lager middag med karber, men spiser kun kjøtt og grønnsaker selv, så kan de andre i familien velge hva de vil ha
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Jeg synes det blir så overdrevet, folk henger seg sånn oppi ordet "diett" for det første. Også henger de seg opp i fettet ifht lavkarbo. Det er jo ikke sånn at en lavkarbomamma dytter i ungen en pakke bacon til frokost med 2 skjeer smør til. Tine smør har jeg forøvrig uten å være noen lavkarbo entusiast begynt å bruke etter jeg begynte interesere meg for matlaging, da smaken er noe helt annet. At light produkter ikke er bra har jo lenge vært en kjennsgjerning. og de fleste ville ikke gitt barna sine light saft uansett.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Folk må sette seg litt mer inn i ting generelt før de ytrer for mye meninger om ting og tang! De som roper høyest over hvor dumt lavkarbo er vet meget lite om det som oftest!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå