Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #1 Skrevet 23. november 2011 Kan jeg ringe å bestille time hos psykolog selv eller må det gå gjennom fastlegen? Håper på svar.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #2 Skrevet 23. november 2011 Jeg for min del gikk igjennom fastlegen...Sa jeg trengte noen å snakke med, å han ordnet det:) Men husk om det går all for lang tid, så kan du ringe til senteret der psykologen holder til. Men jeg leste en plass om at det går fortere om du tar kontakt selv med psykologene. Husk også at det kan være lang kø å at de tar de med størst vanskelighets grad...Så jo mer alvorlig det er, jo fortere kan en komme inn. Jeg går, å det tok sin tid, måtte ringe å purre disse..Av og til kan de glemme å ta første kontakt, men etter det så er det jo bare å avtale en ny time på slutten av timen mens du er der
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Tusen takk for svar gruer meg til å snakke med fastlegen om det, så tror jeg ringer selv til psykolog. hvor mye betaler man ca for en time da? må bare spørre..
Toocute Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Fastlegen din har taushetsplikt, så bare fyr løs å bli ferdig med det Jeg har frikort nå (så betaler ingenting)...Om jeg ikke husker feil, så tror jeg det var alt fra 250-300 kr timen. Er jo bare å høre med de uansett:)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 Må bare "manne" meg opp til å ringe fastlegen... det er så mye som skjer rundt meg at jeg føler jeg bor hos fastlegen.. Kan ikke ha det sånn jeg har det nå!
Toocute Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Det forstår jeg veldig godt, kan være godt å snakke med noen. Hadde min første time sist uke på nesten 5år...Å det trengte jeg virkelig...Var helt forferdelig å gå rundt å tenke på det. Er inn og ut hos legen selv, men av andre grunner. Bare å si at du har det vanskelig, vet ikke helt hva du skal gjøre med disse tankene. Så du trenger noen å snakke med:) Lykke til kjempe masse=)
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Hvis du ikke vil gå igjennom fastlegen, men gå til en privatpraktisernde psykolog, så ligger ofte prisen på mellom 600-1000 kr/time. Jeg betaler 800 kr og går annenhver uke. Trøster meg med at mange andre bruker mer penger på frisør/negler/fotpleie og annet dill. Mental helse er viktig!
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #8 Skrevet 24. november 2011 Er ofte hos legen av andre grunner, og føler at jeg "maser".. Men nå har jeg ringt og fått time. Skal bli godt og bare slippe alle tanker løs Tusen takk for gode ord Toocute HI
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #9 Skrevet 24. november 2011 Jeg fikk en psykolog på DPS via legen min. Tok vel 2-3 uker å vente . Betalte 307 kr pr time 4 ganger, så fikk jeg frikort.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #10 Skrevet 24. november 2011 Jeg fikk en psykolog på DPS via legen min. Tok vel 2-3 uker å vente . Betalte 307 kr pr time 4 ganger, så fikk jeg frikort.
Anonym bruker Skrevet 24. november 2011 #11 Skrevet 24. november 2011 om du hadde 4 timer før frikort så betyr det at du har brukt en del penger på andre leger og medisiner før i år da. Summen for frikort i 2011 er 1.880 kr
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå