Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Noe sunt og knaske på om dagen... Har liten matlyst, men alt som kan småspise går ned. Grønsaker eter jeg kun i middager, klarer ikke å kun spise det. Frukt har jeg aldri vært glad i. Noen forslag til hva jeg kan knaskespise som ikke er kaloribomber?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #3 Skrevet 23. november 2011 Jeg tyr ofte til riskaker, Bixit eller noe slikt. Kanskje ikke det sunneste, men det er godt og det hjelper på.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Tving deg til å spise måltider og slutt med småspisingen. Du får mer matlyst til måltidene om du ikke har spist noe på en stund og "suget" eter noe å knaske på blir mindre om du har spist til måltidene.
Pappaklompen Skrevet 23. november 2011 #5 Skrevet 23. november 2011 grønnsaker med dip! Oppskjærte gulrøtter, epler, etc. Funker med dip som "egentlig" brukes til potetgull
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Nutrilett barer syns jeg er greit å knaske på når søtsuget kommer
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Jeg spiser vanligvis ikke på dagtid... spiser på kvelden, har jeg noe jeg kan småspise så spiser jeg det uten problemer, måltider klarer jeg ikke
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Klarer ikke råe grønnsaker, kan spise det i middag, men ellers takler jeg de ikke :/ Dipp liker jeg heller ikke HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #10 Skrevet 23. november 2011 Hmmmm kansje jeg skal teste ut de HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #11 Skrevet 23. november 2011 Hvorfor klarer du ikke å spise normalt? Har du en sykdom eller er det bare en dårlig vane?
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #12 Skrevet 23. november 2011 Hvordan i all verden har du tid til å småspise hele dagen, er det første som faller meg inn!? Start dagen med ordentlig frokost, spis lunsj og middag, så blir ikke behovet for småspising så stort. Det handler ikke om å "ikke klare"; det handler om å bestemme seg for å spise ordentlig og så venne seg til å spise til fornuftige tider. I alle fall så lenge det ikke er sykdom inne i bildet.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #13 Skrevet 23. november 2011 Dårlig vane som kom etter at jeg ble hetset for å være tykk, jobber med å få opp matlysten og mat inntaket HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #14 Skrevet 23. november 2011 Frokost blir droppet, lunsj har jeg ikke tid til, middagen kommer etter 9.... Men har noen ganger med meg kjeks ol. som jeg har i veska og småspiser på. Hele måltider klarer jeg ikke å få meg til å spise på dagen, bare og lage de gjør at jeg ikke spiser maten... HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #15 Skrevet 23. november 2011 Frokostblanding )) Jeg liker veldig godt de der sjokoladekulene, eller kaninbæsjene barna kaller det, i allefall nestle sin frokostblandig. Peanøtter, valnøtter
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #16 Skrevet 23. november 2011 Hva driver du med om dagen siden du ikke rekker å spise? Du har jo et helt skrudd syn på mat og burde søke hjelp!!!
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #17 Skrevet 23. november 2011 Enig med 17.19. Dessuten, føkker du forbrenninga med ikke å spise noe ordentlig. Har du overhode energi når du ikke spiser? Tving i deg mat menneske.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #18 Skrevet 23. november 2011 Hvis jeg ikke får opp mat lysten så kommer jeg nok det... Skrydd syn på mat kan jeg takke sykehuset for, fikk gjennom gå der rett før et akutt keisersnitt pga jeg var feit (dagen før termin og hadde ekstremt mye vann i kroppen, og noen kilo ekstra...). Jeg vet hvor problemet ligger, og jeg vet at det er lettere for meg å ete noe som er allerede ferdig laget og spiseklart. Tilberede mat eller bestille mat gjør at jeg sitter og tenker på legen på fødens sine ord... Folk rundt meg vet om matvanene mine, så det er ikke akkurat skjult heller da.... HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #19 Skrevet 23. november 2011 Jobber med saken, derfor noe jeg kan småspise slik at jeg i alle fall får i meg mat. Trur ikke sjokolade og potetgull er det beste, derfor spør jeg her om forslag (nei jeg spiser ikke slikt hele dagen). Av en eller annen grunn har jeg mye energi, men vet om at den forsvinner hvis jeg ikke får i meg mat :s HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #21 Skrevet 23. november 2011 Småspiser du av vane,eller er det fordi du er sulten? Ting som kan hjelpe for sulten kan f.eks være en neve med nøtter, tørr frokostblanding (f.eks Mini Havrefras,de er gode og ganske sunne!), bær, yoghurt (disse dobbel 0,0% er uten sukker,men med kunstig søtning da..).
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #22 Skrevet 23. november 2011 Nå fortiden for å få i meg mat... ikke for sult eller søtsug, ofte går jeg hele dagen uten mat :/ Fikk en "god" ide og skulle slutte og spise en periode for å gå ned i vekt... så gikk fra minimalt og ikke noe mat til å prøve og småspise... skal øke matinntaket slik at jeg er oppe på normalen igjen. HI
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #23 Skrevet 23. november 2011 Hva med de ferdigsmurte knekkebrødene fra Wasa? Små pakker med to små knekkebrød som har div pålegg mellom seg. På apoteket har de små energidrikker og barer som er riktig sammensatt med tanke på vitaminer, mineraler og kalorier. De kan jo fungere som et måltid. De nye grove Kornmokjeksene er gode, med en skive lettere gulost (du kan kjøpe ferdig oppskjært ost) er det et enkelt måltid du ikke trenger mye tid på å lage istand.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå