Gå til innhold

Hadde du beholdt om du var i min situasjon?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er snart 23 år, vært alenemor i ett år nå, studerer fulltid og har et barn på 3. Fikk nettopp ny kjæreste også. Datet han en god stund før vi ble sammen :) Han er og student på siste året på høyskole.

Mistenker KANSKJE at jeg er gravid, men vet ikke sikkert enda.. Er mye kvalm, men kansje det er fordi jeg er så stressa. Har heller ikke tatt test - enda.

Ønsker meg gjerne søsken til vesla, har til og med vært inne på temaet babyer med kjæresten allerede, og han ønsker seg barn han også men mener kanskje også det er lurt å vente til man har vært sammen en stund og bodd sammen en stund først. Så er det økonomien da, kan man klare seg når man ikke har oparbeidet rett til foreldrepenger og man evt bor sammen?! Var ansatt sist gang jeg gikk gravid. Så aner ikke om det kan gå.. Skal ikke ta "sorger" på forskudd, men ville bare lufte tanker her inne..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge du spør, så er min mening at så sant det er mulig, beholder man barnet.

Man tar ikke abort fordi det "ikke passer". Har du en kjæreste du er glad i og ordnede forhold ellers, ordner det seg alltid med jobb og penger. Man tar ikke abort pga at man ikke orker dårlig økonomi en liten stund.

Det er min mening, siden du spør....

Skrevet

Var aller mest økonomien jeg tenkte ja :( Vil jo gjerne ha råd til å forsørge to unger..

Skrevet

Kan du delvis leve på kjæresten din i tida etter fødselen?

Hvis ikke, kan det være du må korte inn svangerskapspermisjonen, sette barnet hos dagmamma og komme deg ut i jobb.

En annen løsning kan være å søke skoleplass og få studielån, men lån skal jo alltid betales tilbake igjen...

Får man overgangsstønad for eldste barnet selv om man skaffer seg en ny samboer? Jeg vet ikke...

Skrevet

Alle stødnader forsvinner den dagen barnet kommer til verden, eller 11 mnd etter man har fått seg samboer eller noe.. Kjæresten min skal studere han og til Juni og skal uti jobb etter det. Så, ja.. Vet ikke. Planen var egentlig å jobbe etter endt skoleår i år. Men er jeg gravid går jo ikke det med det første. Men man kan kanskje ta nettstudier under permisjon, og samtidig få stipend/lån da, eller? Huff. Får ta den testen først og deretter se.. -HI-

Skrevet

Det er egentlig ganske umulig å svare på før man er i den situasjonen :-)

Jeg har stått på begge sider. Jeg ble uplanlagt gravid to ganger - den ene gangen beholdte jeg babyen, den andre gangen tok jeg abort. Begge deler føltes riktig for meg, og det gjør det enda.

Så det eneste rådet jeg kan gi deg er: Følg hjertet ditt. Alt annet ordner seg underveis :-)

Lykke til!

Skrevet

ja, jeg hadde beholdt. Hadde ikke vert i tvil engang.

Jeg er selv student og fikk barn under utdannelsen-2 ganger. Mannen min var student det ene året, men ikke når vi fikk den andre. Begge gangene fikk jeg stipend i 44 uker (gratis, slipper å betale tilbake, ingen krav om å gå på skolen disse ukene heller). Så lenge du har hatt rett på stipend/lån de 6 siste mnd før fødsel. Så det ordner seg:)

Og er du gravid, så kan du ikke bare få deg en helgejobb eller noe, alle munner drar! Du klarer hvis du vil :)

Man tar foresten ikke abort fordi det ikke passer, som en skrev lenger oppe. Og hvis du er redd for at du ikke skal klare deg økonomisk, vil jeg bare si at det går hvis du vil. Det skal veeeldig mye til å ikke klare det. Du har jo samboer, så dere er jo 2 om økonomien til dette barnet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...