Gå til innhold

Er det ikke toll på sko?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Så hvis jeg kjøper "Stonz booties" så skal jeg ikke betale toll? Men lue og votter må jeg betale toll for, eller...?

Skjønner ikke disse tollreglene! Jeg har da betalt toll hver gang jeg har handlet på strawberrynet.com, men denne lista sier da noe annet! Ja, har fått utgiften refundert av strawberry, men...??

Håper på hjelp;) Takk!

Eksempler på varer som er tollfrie:

- elektroniske produkter (TV, PC, DVD-spiller med mer)

- DVD

- CD

- skriver

- skanner

- kikkert

- kamera

- sko og støvletter

- bildeler

- møbler

- alt sportsutstyr, unntatt sportsklær

- briller og solbriller

- vesker, bagger, ryggsekker

- sanitærartikler (badekar, vasker, duskabinett)

- kosmetikk (sminke, kremer, såper, sjampo)

- barnevogner

- sykler

- verktøy (elektronisk og mekanisk)

- pyntegjenstander

- drikkeglass, varer av glass (speil m.v. )

- service og porselen

- plakater

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den lista der må være helt feil, er da toll på alt det der med unntak av bildeler

Skrevet

Dette fant jeg inne på tollvesenet.no. Mulig jeg er helt teit, men jeg skjønner ikke noe av dette:(

Skrevet

Så lenge du handler for under kr 200 må du ikke betale toll/moms.

Det er ikke toll på det du har i listen din, m en de må likevel fortolles. Det vil si at et tollgebyr vil tilkomme.

Skrevet

Sikker på at dere ikke forveksler toll med moms? ;)

Skrevet

På hvor mye ca.? Handler for ca 600 kr.

Hvorfor har jeg da betalt toll på shampo og balsam fra strawberry? Er jo flere hundre kroner i toll og moms...

Skrevet

En må alltid betale MVA, men der er mye som faktisk er tollfritt, ja :)

Mener at sko er tollfritt.

Skrevet

Det som står på den listen er tollfritt ja, men som flere skriver du må betale moms. Momsen er 25 % av den oprinnelige prisen.

Skrevet

Du forveksler nok toll med at du må betale forenklet toll gebyr. Det er ikke det samme.

Selv om varene er tollfire må du betale moms og forenklet toll gebyr. Noe posten tar for jobben de gjør. Eller du kan ordne det selv og slippe det.

Skrevet

Du betaler moms på alt som koster over 200 kroner. Toll er noe annet som kommer i tillegg til moms - f.eks klær er det toll i tillegg til moms:)

Skrevet

Skal vist ikke være toll og moms på sko iallefall..

Har kjøpt MBT sko på nett, og det kom absolutt ingen ekstrautgifter

Skrevet

Selvsagt skal du betale moms på sko. Har du kjøpt sko dyrere enn 200 kr fra utlandet skal du betale moms. Det er faktisk forbudt å ikke gjøre det.

Skrevet

NEI jenter!!

SKO er tollfritt uansett pris!!

Min samboer ringte nettopp tollvesenet for å høre, etter at jeg bestilte noen sko fra utlandet og når jeg hentet dem i posten skulle jeg egentlig bare betale moms eller mva. Men her hadde de tatt på tollgebyr...dette ville samboeren min forhøre seg om da han har bestilt mye sko fra utlandet og aldri betalt toll, og det står jo på svart/hvitt på toll.no at sko er tollfrie!

Når han da ringte til tollvesenet nå så fikk han besjed om at det er helt korrekt at det IKKE er toll på sko, og at den tollavgiften jeg hadde betalt hadde ingenting med tollen å gjøre, men det er et GEBYR som posten av og til tar!!!

Vi ringte til posten , og de kunne bekrefte det..og da sa min samboer at de burde kalle det for det var nemelig GEBYR men ikke toll gebyr som de kaller det for da tror jo folk de har betalt toll på sko!

sko er alltid tollfritt!!!

Skrevet

Men uansett har du fått gebyr på sendingen. 09:33

Skrevet

Når du bestiller sko f eks så står det ikke tollgebyr, men FORtolling.

2 forskjellige ting! Sett dere litt inn i reglene før dere bestiller så slipper dere å karre dere opp!

Skrevet

Er det ikke det vi prøver å gjøre her da??

Skrevet

Ok, men hvor mye må man da betale for FORtolling?? Er det noen vits i å kjøpe ting fra utlandet når det kommer forskjellige avgifter i tillegg?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...