Gå til innhold

Jobbfyll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må jobbe helt frem til julaften mens min mann skal ha del fra bitre lillejulaften. Eldste sønnen skal være hos oss på julaften og lurte på om vi kunne hente han hos faren lillejulaften dersom han drar dit rett etter skolekutt siste skoledagen før jul. Siden jeg jobber så sa jeg at da måtte min mann kjøre meg på jobb om morran og så hente jr hos faren før dem henter meg når jeg er ferdig på jobb den 23. Da forteller mi mann meg at det kan han ikke for da er han fyllesyk. Det er nemlig julemiddagen/avslutning på jobben hans kl 16 den 22.

Jeg skjønner ikke hvorfor det er nødvendig å være fyllesyk dagen etterpå. Det ødelegger planene som egentlig var for sen 23., at han skulle gjøre i stand til jul. Kjenner jeg blir lettere irritert, for gjett hvem som må gjøre alt etter en lang, kjedelig og slitsom arbeidsdag etter å ha stått opp kl 05.15 for å rekke å få lufta bikkja og få gjort yngste klar for SFO?

Møkka gubbe. Kjenner nemlig "lusa på gangen" etter 8 år.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Juleavslutning med jobben er en prioritert aktivitet her i huset. Få noen andre til å hente sønnen din.. Evnt. kan vel faren hans kjøre han hjem.

Skrevet

Hadde det ikke vært så tett på jul at det spolerer andre ting hadde ikke jeg heller sagt noe.

Faren til jr. nekter å kjøre hjem for det er han som må hente da jeg ikke kan kjøre han dit etter skolen da jeg har et yngre barn som jeg må hente og mannen min aldri erkjenne fra jobb før utpå kvelden.

HI

Skrevet

Her i huset har ungene og julekos forrang for fest og fyll i advents- og juletiden.

Så lenge han ikke har promille så kan han fint kjøre bil på ettermiddagen dagen derpå. Og det å planlegge å være fyllesyk, syns jeg, er noe søkt. Man er ikke invalid selv om man er litt sliten dagen etter en fest og han kan fint hente gutten.

Skrevet

Han må faktisk være kjørbar kl. 07.00 for han må kjøre meg på jobb.

Selv dropper jeg julebord og alt sånn fordi vi har mer enn nok og gjøre hjemme før jul. I og med at jeg har energiproblemer så er det lite jeg får gjort etter jobben for da er jeg regelrett skutt.

HI

Skrevet

Hvorfor kan du ikke kjøre selv på jobben og så hente ungen din etter jobb?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...