Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Vasker dere gymtøyet til barna etter hver gym.time? Da snakker vi om barn under pubertetsalder. Her mener jeg at de må kunne bruke det i alle fall to ganger. Det er snakk om en halv time gym og jenta er ikke såå aktiv. Tøyet lukter like rent som da hun pakket det. Er jeg rigid? Vil bare ha tiltak som minsker skittentøysmengden...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 her har jenta gym hver fredag, så det blir vasket etter hver gymtime. skjønner ikke hvorfor jeg bare skal vaske det ca 2 ganger i mnd? er jo ikke pes å vaske det, jeg vil heller at jenta mi skal lukte godt når hun tar og skifter til gymtøy.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 Hvis du mener tøyet er like rent, så ser jeg ikke hensikten med å vaske det! Mer miljøvennlig blir du også...
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 men asså...det lukter ikke godt etter en dobbelttime med gym. da er det helt andre ting jeg vil la være å gjøre, hvis en skal tenke miljø... miljø meg i rauva
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Ifølge Hi så gjør hennes datters tøy det samme som før gymtimen, så hva er da vitsen med å vaske det?? Moden holdning det der...
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #7 Skrevet 23. november 2011 Ungene mine driver med turn. Jeg vasker vell turndraktene en gang pr mnd eller noe sånt. Som regel etter 3-6 gangers bruk tenker jeg. De lukter ikke etter en trening og ettersom vi uansett bruker parfmefrie vskemidler lukter det ikke noe spessielt etter vask heller. Om de blir skitne eller flekkete vaskes de selvfølgelig, men jeg ser ingen grunn til å vaske dem fast ete en gangs bruk.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #8 Skrevet 23. november 2011 Eldste her går på turn som varer i 45min. Hun har på seg kjole eller skjørt oppå bukse og topp, buksen og toppen vaskes men ikke ballerina kjolen. Den vaskes når den er skitten eller blir brukt for mye.
Anonym bruker Skrevet 23. november 2011 #9 Skrevet 23. november 2011 Samme her. T-skjorter og fotballstrømper går selvfølgelig i vask med en gang, men for eksempel buksene og treningsjakkene holder lenger. Med fire unger i trening pluss meg og mannen hadde det blitt uhorvelige mengder unødvendig vask om vi skulle tatt alt alltid. Av gymtøy på skolen går buksene flere ganger, strømper og T-skjoerter hver gang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå