Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Adjunkt go kontaktlærer småtrinn. Jeg fikk innkalling i går til obligatorisk livreddingskurs i svømmehall i morra. Jeg tror det er med tanke på at jeg skal ta over etter lærer som slutter (en lærer som ikke har svømming!?). Jeg har ikke kompetanse innen svømming, lite opplæring på barneskolen, null undervisning ungd.skolen og vgs og har ikke vært frivillig i sv.hall siden jeg ble voksen. Jeg har gitt beskjed om dette, men fikk bare svar på at dette er obligatorisk pluss at "du får nok mer innblikk i svømming etterhvert". Jeg kommer til å delta på kurset med klær på, men spent på om jeg må ta dette videre for å slippe å ende opp som kroppsøvinglærer (hatfag 1 av 2).
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Livredning må du selvsagt delta på, uansett. Hvorvidt du er pliktig til å ta over undervisningen i svømming vet jeg ikke, jeg er bare glad når det år etter år blir min tur til å ha vangym og svømming (vgs). Men du kan være pliktig til å ta vikartimer dersom hovedlærer ikke er der.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 Her måtte alle ta det livredningskurset, men gymlærerene sto for selve undervisningen. Vi andre sto ved bassengkanten og fulgte med om alle hodene var over vannet,)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 For en tragisk sjef du har, sier jeg... Min sjef ønsket også å sende meg avgårde, men jeg sa nei og ble hørt. Jeg jobber på en privat skole.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Livredning bør alle lærere kunne!! Du må jo ikke være svømmelærer av den grunn.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Jeg har jobbet som sekretær i skolen og der måtte også vi + assistentene og ansatte ved SFO samt alle lærerne delta på livredningskurs - både på land og i vann. Veldig bra opplegg! Så det trenger ikke bety at rektor tenker å sette seg som svømmelærer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå