Gå til innhold

Er jeg urimelig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har kjøpt oss nytt hus, og skal i gang med å selge huset vi har fra før. For øyeblikket er jeg er midt i eksamensstresset, og skal ha eksamen 24, 28, 5 og 13, og mannen skal ut på reisejobb i 4 uker og reiser den 9. Han mener at vi må få ryddet, vasket og gjort huset klart til bildetaking i løp av uken eller begynnelsen av neste uke, slik at vi får lagt ut huset for salg før han reiser på jobb. Greit nok det, men nå har det seg slik at jeg også er gravid i 6 mnd, og har egentlig mer enn nok med eksamener, husarbeid og barna vi har, om ikke jeg i tillegg skal gjøre i stand huset også! Han sier at det ikke er noe å stresse med, og at han skal ta seg av dette, MEN jeg kjenner mannen min altfor godt etter 8 år sammen, og vet at han ikke klarer å rydde og få i stand huset på egenhånd, slik at alt kommer til å falle på meg uansett:( Må vel legge til at jeg er ganske opptatt av at det skal se helt strøkent ut her, men det er vel ganske naturlig når hvem som helst får tilgang til å "snoke" i hvordan vi har det hjemme når huset blir lagt ut for salg.. Vi har akkurat hatt en krangel om dette, så jeg kjenner jeg er rimelig oppgitt akkurat nå.. Han snakker jo så stort om at han skal ta ansvar for dette, men han har ikke løftet en fing enda for å gjøre leiligheten klar, så er det rart jeg er stressa?

Ble nok litt rotete dette, men det jeg vil frem til er om jeg er urimelig? Vi har 4 mnd på oss før vi må overta det nye huset, så JEG mener at vi bør vente til han kommer hjem igjen med å legge huset for salg, eller i alle fall vente til jeg er ferdig med siste eksamen før fotografen kommer.. I mine øyne er det i første omgang viktigere at jeg får konsentrert meg om eksamenene mine, slik at jeg får bra karakterer, noe jeg vet er vanskelig om dette kommer på toppen:(

Jeg er litt irritert/sint for øyeblikket, så mulig jeg fremstår som litt på tuppa akkurat nå. Syns bare det er litt vanskelig at han ikke forstår hvor krevende eksamensperioden er:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde gjort det så fort som overhode mulig. TING TAR TIIIID. Det å selge et hus kan ta flere mnd, så om dere ikke er gira på å sitte med lån på to hus i månedsvis, hadde jeg fått ut fingeren i morra:)

Har mannen sagt han skal ta seg av det - så får han flette meg gjøre det også. La han bevise for deg at han duger,)

Skrevet

Dette bør dere la vente til over nyttår. Etter eksamenene dine, skal du foreberede deg til jul. Dette blir for mye for deg nå tror jeg, og det hjelper ikke at du er gravid.

Skrevet

Senk skuldrene og la han vaske.

Er det ikke ryddig nok når det nærmer seg til for bilder får han avlyse.

Skrevet

Mannen din kan umulig ha særlig høy utdannelse, eller han har glemt hvor intens og krevende en eksamensperiode faktisk er. Vil han ikke at du skal ha gode resultater? For de gode resultatene kommer til å utebli når du har så mye utenom. Jeg synes absolutt ikke du er urimelig som vil vente, vil heller si at mannen din er meget lite praktisk og i beste fall korttenkt.

Skrevet

Puuh, godt og se at noen er enig med meg. Ikke at det hjelper i forhold til mannens syn på ting, men da vet jeg iallefall at det ikke er teit av meg å kreve at vi venter med å legge huset for salg.

Mannen har ikke høyere utdanning nei, så han forstår ikke hvor mye arbeid det ligger bak en eksamen. Han er flink til å ta seg av barna i disse periodene når han kan, så det skal han ha. Men noen ganger så skulle jeg faktisk ønske at han hadde kjent eksamensstresset på kroppen selv, så jeg ble møtt med litt mer forståelse.

Takk for svar forresten!:)

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...