Gå til innhold

Dere som strikker..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kan ikke strikke skikkelig, men har en mamma som gjerne vil lære og vil hjelpe meg, så da er det bare å sette igang da. haha. Vil gjerne lære det, og vil gjerne ha noe å gjøre på kveldene istede for bare data.

Hvor får dere strikkeoppskrifter fra, annet enn i butikk? Er det noen fine sider på nettet jeg kan se på? Både oppskrifter, garn og inspirasjon. Gjerne blogger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg googler ofte, og finner som oftest det jeg vil ha-gratis :) Ellers bruker jeg garnstudio og pickles på nett, og elsker å titte i heftene de har i garnbutikker, plenty med inspirasjon der! :D anbefaler "pixielue med hals", den er kjempe lett å strikke og sitter helt fantastisk på barnehodet!

Skrevet

jeg liker ikke garnstudio.no. det er greit med gratis oppskrifter, men er ett eller annet med den siden jeg ikke liker.

Prøvde meg på en bukse derfra og den ble bare rar. Men ta en titt, selvfølgelig :)

Hvis du er nybegynner anbefaler jeg nøstebarn. De har mange lette oppskrifter. Og en bok som heter Myk Start har også mange lette oppskrifter og strikkeskole. Jeg strikker mye fra dalegarn og sandnes garn. Dalegarn sine oppskrifter syns jeg er litt lettere å forstå enn sandnes - et lite tips

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...