nina79 Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Jeg har to barn på 3 og 5. I år har jeg bestemt meg for å ikke kjøpe alt mulig dilldall til kalenderen men heller gi de opplevelser. Eks:Bake pepperkaker, pepperkakehus, andre julekaker, lage julepynt, julekort, ... Men nå har jeg ikke så mange flere idèr. Jeg tenkte å kjøpe litt hobby ting til hobby dagene, og skrive lapper til de for hver dag. +godteri i helgene:) Noen som har noen flere idèr til meg??
RockMama Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Har gjort dette selv, med stor suksess: -"Mate fuglene" (Tøm fuglefrø på et fat, evt, avanser og smelt opp smult og hell i frø i beger som stivner i kjøeskapet) -"Se julefilm" (Vi har det på fredagene, leier/evt. ser en gammel film vi har fra i fjor - like gøy. Lager kino i stua, mørkt med dyner i sofaen) -"Låne julebøker på biblioteket" -"Gå på teater" (om du likevel har planlagt noe sånt?) -"Pynte julevindu på rommet" Ellers pleier vi å ha godteri på lørdager, pynte pepperkakehus og bake pepperkaker sånn som du har tenkt. Er det dager til overs får de en juletrekule (stas med egen pynt på treet!), eller hvite penstrømpebukser, hårspenner, votter, lue evt. ting de trenger uansett. Blir glad bare det er pakke på morgenkvisten
nina79 Skrevet 23. november 2011 Forfatter #3 Skrevet 23. november 2011 Tusen takk, her var det mange gode tips. Tenkte jeg må lage en liste over hvor de forskjellige aktivitetene er plassert sånn at jeg kan planlegge/bytte om. Også har jeg en super snill sviger mor som har kommet med aktiviteter hjemme hos dem. Dette blir bra. Økonnomisk og gøy for ongene. Gleder meg til jul:)
magedans Skrevet 23. november 2011 #4 Skrevet 23. november 2011 Gå i svømmehallen Gå på aketur Drikke kakao ute/ spise kveldsmat ute Gå på besøk til.....(noen) Gå Lucia til naboene (den 13.des) Sette ut grøt til nissen (den 24.des)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå