Gå til innhold

Når starter dere å pynte til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte jeg skulle ta det litt etter litt, og virkelig kose meg med julepyntingen. Men når er det for tidlig og når er det ok å starte å pynte?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tidligere årene pyntet vi kun til advent føreste advent. Men i år skal vi pynte hele huset til jul nå i helgen, med lilla/advent adskilt fra det røde og slikt. Kanskje bare advent på kjøkkenet, men jul i stua, osv.

Men juletreet venter vi selvfølgelig med til ca 22.des

Skrevet

vi skal pyte til helgen gleder meg.

skal bli morro med noen nisser rundt her.

skal feire første julen i huset vårt.

Skrevet

Juletreet pyntes her lillejulaften, mens resten av huset skal i år pyntes i begynnelsen av desember.

Har ikke noe adventspynt (bortsett fra adventsstaken) så da blir d heller tidlig julepynt.

Skrevet

Jeg hengte opp julehjertet med lys i vinduet allerede i forrige uke!

Skrevet

Har pyntet i kveld;) skal bort i helgen, så det er derfor jeg tyvstarter.

Skrevet

Til helga pynter vi til advent, og lillejulaften pynter vi til jul. Jeg synes det er kjemperart med julepynta hus fra 1. desember. Hvor blir det av julestemningen da, når man nesten er lei av julestasen innen julaften? Om det er jul hele desember, så blir jo julaften mer slutten på noe enn begynnelsen, men enhver får gjøre som den vil.

Skrevet

Fordi at julaften er slutten ;-) Når julaften og de første juledagene har passert, så er julen over for min del. Er jo julaften vi gleder oss til. Jeg for min del skjønner meg ikke på dem som ikke pynter noe før 22.-23- desember og så lar pynten stå til langt ut i januar. Det er desember som er julemåneden etter min mening, og derfor er det den måneden vi pynter også. Fra 1. desember av. Og all pynten skal ut 2. nyttårsdag. Da er julen over. Vet at dette ikke stemmer med 13. dag jul, men for meg er julen over da uansett ;-)

Skrevet

Pynter til jul gjør vi på kvelden lille julaften. I både mitt og mannens barndomshjem ble det pyntet til jul midt på dagen julaften. Jul vil jeg ha i jula og ikke lenge før jul. Jula varer fra julaften kl 17 til 20. dag jul (13. januar).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...