Gå til innhold

Symfysemål utenfor dt grønne feltet!?

Anbefalte innlegg

Skrevet

non som har erfaringer med det?

Lå innenfor forrige gang.. men nå lligger jeg oppforbi.

føler mg stor men ikke SÅ stor.. noen som vet hva det kan ha å si? om det kommer for langt utenfor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

For min del har det ingenting å si ihvertfall. Har vært på vekstestimering pga høyt sf-mål siden det kunne tyde på stor baby..men han er estimert til aaaaakkurat på normalen :) Blir spennende å se om det stemmer når han kommer ut da...;)

Skrevet

Jeg har vært igjennom 4 svangerskap og hver gang har jeg ligget langt utenfor fra rundt uke 28-30 ... Men så etter uke 36 (ca) har det normalisert seg. Har aldri fått beskjed om at det er noen fare, babyene har hatt "normal" størrelse hver gang. Men jeg er bare 1.56 høy, så jeg bærer nok litt mer "utenpå". Er ikke så stor plass inni kroppen min... om du skjønner...

Skrevet

Hm okaj.. vi begynte å måle i uke 21 ca og hatt 3 målinger frem t nå uke 25.. ligger over på alle.

vært på ul i både uke 12 og 19 og var ikke noe de reagerte på der.. regner jo med de ville gjort det om det var bekymringsverdig.

Ja skjønner godt hva du mener, er bare 157 selv ;)) har liksom ikke så mye å gjemme sg på inni dr!!

Skrevet

Har 5 barn og har ligget godt over på flere av de hele veien. Barna har vert helt "normale" når det gjelder størrelse. Jeg bærer bare barna mine høyt.

Skrevet

Ja, med alle fire ungene. Spesielt med første (som forøvrig var minst av dem rent fysisk), da lå jeg 3-4 ruter over hele det grønne feltet. Det betydde egentlig ikke så mye for min del. Ikke mye fostervann, og litt store babyer, men ikke unormalt store. Men i følge ene gynekologen og JM så bærer jeg barna mine veldig langt ute når jeg er gravid, antagelig derfor jeg har kjent liv så veldig tidlig også. Kanskje du også bare bærer langt ute?

Skrevet

Jeg er forøvrig 172,5 cm høy, så jeg er ikke liten heller slik at magen ble ekstra stor av den grunn ;-)

Skrevet

Jeg har slik målinger og under kategori fedme 1. Men får ingen ekstra oppfølging kun jordmor timene.

Skrevet

Jeg fulgte den helt til mot slutten, da la hun seg plutselig annerledes og den hoppet opp. Men så lenge hun lå som hun skulle med hode ned fulgte jeg grafen :)

Men jeg berte mye inni meg og fikk en stor unge, på ekstramålingen fikk jeg bekreftet stor unge (ikke feit, men lang). men symfysemålene fulgte grafen, bortsett fra et lite hopp i slutten, den falt til bake på grafen igjen etterpå :)

Skrevet

Jeg hadde det også ved noen kontroller. Jeg hadde MASSE fostervann og det var nok noe av grunnen. Babygutten var 3,7 kg så ikke en stor baby med andre ord..

Skrevet

Okaaaj, jg ligger på ttoppen av d grønne/ i den første ruten over..så er ikke noe store greier, men alle bare sier" oi såå stoooor"

har ganske stor mage

har fedme noe å si på symfysemål da du som skriver dette?

jeg er hverfall ikke i noen fedme kategori så her er det nok bare stor mage :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...