Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Jeg er 24år, har et barn på 4år, samboer, hus, hund, 100% jobb- ja, full pakke. I hele høst, har jeg følt meg sliten, jeg har skyldt mye av det på jobben, fordi vi har vært underbemannet hele høsten, og dermed har det blitt mer trykk på oss som er igjen. Vi har også holdt på med utdanning gjenom jobben, og i hele septemer og oktober var jeg på jobb fra 8-20 hver eneste dag, for å lese og pugge. Datteren min har vært mye syk, noe som har krevd at jeg har måtte vært hjemme med henne, som igjen har ført til at jeg har fått dårlig samvittighet. Jeg føler alle krever av meg, og at jeg ikke klarer å levere. Jeg har alltid vært positiv, full i energi, leken og morsom. Nå er jeg bare utslitt. Det begynte forrige mandag, med at jeg våknet med kvalme og hodepine. Jeg var hjemme fra jobb hele forrige uke, bare sov, og lå i sengen. Da samboer og barn kom fra jobb kl 16 hadde jeg hverken støvsuget eller laget middag, så sliten var jeg. Lørdag kveld etter vi hadde lagt oss, fikk jeg plutselig sterke smerter i brystet, hjertet hamret og det ga seg ikke. Kan nevne at min far døde av hjerteinfarkt da han var 41år, så jeg får panikk hvis jeg kjenner antydning til noe med brystet. Samboer ville ringe legen, og etter en stund gikk jeg med på det, jeg hadde så vondt at jeg var sikker på at jeg skulle dø. Til legevakten bar det, og jeg ble videresendt til Akuttmottaket på sykehuset. Der lå jeg til observasjon til i går. De fant ingenting, og smerter i brystet har jeg enda. Er sykemeldt ut uken. Samboer er på arbeid idag, småen i barnehagen. Jeg har, som forrige uke lagt på sofaen i hele dag. Jeg kjenner jeg er engstelig for å være alene, redd for at jeg skal få smerter igjen. Og jeg gruer meg til å begynne på jobb igjen. Alt er et ork og slit for meg. Jeg vil være meg selv igjen!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Du er i ferd med å gå på en smell, høres det ut som. Snakk med fastlegen din om dette og få hjelp.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 mye av det du beskriver høres for ut som deprisjon og angst.. høres også ut som du burde ta deg en tur til legen og få testet blodet ditt for alle sykdommer og hjerte problemer man kan ha. kansje man finner ut noe der¨¨ ellers enn det vil jeg be deg om og løfte på rompa og gå ut gå deg en liten tur. det vil gjøre deg bedre med frisk luft. prøv og gjør litt ting for deg selv..
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 Jeg synes du skal be om henvisning til psykolog. Det du beskriver synes jeg (og jeg syner bare!) at høres ut som klassiske symptomer på en blanding av angst, lett depresjon og utbrenthet. Hjertebanken du fikk var antagelig et angstanfall, men dette er som sagt noe jeg ville fått undersøkt nøyere av fagfolk.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Ja, jeg er jo åpen om at jeg er sliten. Men jeg er oppegående, sunn og frisk, har aldri vært syk på noen måte før. Jeg har god jobb, gode venner, og en familie som stiller opp. Det er ingenting som tyder på at dette skal skje meg? Jeg vil bare være uthvilt, være slik jeg alltid har vært, jeg vil ikke være et skall som ligger på sofaen og sover. Jeg vil være tullete mamma, morsom venninne og en god samboer. Jeg vil være en god arbeidstaker. Det sies så mye om at barnevernet blir koblet inn, om mor er deprimert, derfor vil jeg ikke ha det i min jornal. HI
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Uff, det er nok kroppens reaksjon på at du børe redusere tempoet, ta det med ro. Jeg gikk på en smell på den måten, med angst, hjertebank, smerter i brystet blant annet. Du bør sykemelde deg og tenke på deg selv, og ikke minst trene eller gå turer om du ikke gjør dette jevnlig. Det hjelper deg å slappe av. Ta vare på deg selv, og masse lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 Hvorfor i alle dager skulle barnevernet komme fordi du har en depresjon? Ungen har jo en far, og du sier du har familie og venner rundt deg. Tviler på at barnet ditt lider sånn under din depresjon at barnehagen blir nødt til å ringe barnevernet altså. Legen din kontakter heller ikke barnevernet fordi du er utbrent/deprimert. Du må komme deg til lege nå, det er ingen skam å oppleve det du opplever. Det høres ut som et klassisk eksempel på depresjon og et angstanfall. God bedring!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 Det høres egentlig ut som om du er utbrent.. Tror nok du kunne trengt en litt lengre sykemelding for å komme til deg selv igjen.. Er absolutt ikke sikkert at du er deprimert! Ved utbrenthet er det jo ikke snakk om at man er deprimert, bare sliten, utslitt... Bestill deg en time til fastlege for en samtale dere imellom.. Så får du si fra om hvordan du føler deg! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #9 Skrevet 22. november 2011 Takk for svar. Tenkte å bestille time til fastlegen til slutten av uken. Forsøkte å gå meg en tur tidligere i kveld, men jeg har så store smerter i brystet, og blir fort tungpustet. HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå