Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 Det er nå 8mnd siden jeg fødte en nydelig barn. Fødselen var tøff, men babyen kom akkurat i sekundet der jordmoren skulle klippe. Jeg fikk dyp vaginalrift, pluss en del andre rifter. Mitt problem er at jeg plages med luft i skjeden, må stikke en tampong inn før trening for å unngå pinlige situsjoner. Sex er bare bortkastet, kjenner nesten ingenting. Etter 1 minutt samleie er det ingen motstand lengere og det er derfor vanskelig å gjennomføre et normalt samleie. Det er ikke så vidt i selve åpningen, men inni selve skjeden er det bare tomt. Jeg er relativt ung, og vet at underlivet ikke blir det samme som før enn fødslen. Men dette begynner å gå ut over psyken min, og jeg skjemmes fryktelig over mitt eget underliv!! Jeg har tatt dette opp med helsevesenet, den eneste som tar meg på alvor er fastlegen. Hun har henvist meg til både fysio og gynekolog. Nå har jeg vært hos to gynekologer, og de "ser" at alt er normalt, og at det ikke er snakk om å gjøre noe kirurgisk pga. min unge alder!!? Det er jo det som er problemet mitt, skal jeg skjemmes over underlivet mitt resten av livet....? Jeg ønsker ikke flere barn og det er også mulig at de blir å fjerne hele "befruktningssystemet" i januar pga.cyster, men det vet de ikke før de har fått åpnet opp å sett. Jeg gjør knipeøveølser og andre bekkenøvelser daglig med veiledning fra fysio, det har nok hjulpet litt... Jeg er så langt nede, og føler at det er vanskelig å "leve med" et så pinlig og intimt problem. Noen ganger lurer jeg på om det bare er meg som "blåser det opp", men da skulle jeg jo kjent noe under samleie i det minste, å slippe å bruke tampong for å hindre luft... Noen som har lignende erfaringer? Eller vil dele hvordan underlivet deres var etter fødselen? Takk for svar:)
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Kniper du da? Jeg hadde totalruptur, men er ikke vid...tror de sydde meg bra
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 huff, ikke noe artig det der.. det er 5 mnd siden jeg fikk min gutt, å er plaget med litt luft jeg også, vet ikke hva det kommer av, er ekkelt! også føler jeg at jeg er litt slapp der nede, men kanskje ikke like ille som til deg.. for min del handler det vel bare om å huske å bruke disse knipeøvelsene, så blir det vel bra men du må bare stå på, å mase på helsevesenet! får håp de kan gjøre noe Lykke til
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #4 Skrevet 22. november 2011 Onanerer du så strammer det mangen muskler der ned. Det hjelper mykje
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #5 Skrevet 22. november 2011 Jeg er også plaget med den luften. Jeg HATER det.. Men skjeden er like stram som før, interessant nok. Knipeøvelser er tingen!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #6 Skrevet 22. november 2011 Jeg lekker luft fra rumpa...fiser når jeg reiser meg. Sjarmerende!
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #7 Skrevet 22. november 2011 Ammer du enda? Da kan det hende at det bedrer seg litt når du slutter å amme. Det er ihvertfall min erfaring.
Anonym bruker Skrevet 22. november 2011 #8 Skrevet 22. november 2011 Jeg hadde slike lyder 6-7 år etter fødselen. Hadde rift, men ikke mye. Tror nok du må akseptere det. Dessuten, klarer du å bruke tampong er alt vel der inne. Er man for slapp kommer den raskt ut igjen! (veldig ubehagelig!)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå