Tullsjura Skrevet 22. november 2011 #1 Skrevet 22. november 2011 må bare dele denne oppskriften, jeg fant den på nettet å lagde den i dag! det er den beste eplekaken jeg har smakt! Farlig god eplekake Dette trenger du: 100 g smør 4 egg 3 dl sukker 6 dl mel 3 ts bakepulver 2 dl matfløte eller melk 5 store gode epler 1 dl sukker 1 1/2 ss kanel 1/2 ts malt nellik eller allehånde 4 dl vaniljekrem 40 g kaldt smør perlesukker Slik gjør du: Smelt 100 g smør og avkjøl det noe. Visp sukker og egg til eggedosis. Bland sammen siktet mel og bakepulver. Rør inn smeltet smør og matfløte. Hell røren over i en kakeform ( ca 27 cm) eller i en liten langpanne kledd med bakepapir. Fordel vaniljekremen over røren. Skrell eplene og skjær dem i båter. Bland eplebåter med sukker, kanel og nellik. Legg eplene tett i tett på vaniljekremen. Bruk en ostehøvel og skjær smøret i tynne skiver som legges på toppen. Dryss over perlesukker om du vil. Stek kaken ved 175 grader i ca. 45 minutter. Tips: Tilsett revet skall av 1 sitron i røren. Server med f.eks. pisket creme fraiche tilsmakt melis og vanilje.
3 små!:) Gutt, gutt og jente! Skrevet 22. november 2011 #2 Skrevet 22. november 2011 Den er knallgod!! Har prøvd den et par ganger i familiebursdager og den forsvinner kjapt!
#Ariadne# Skrevet 22. november 2011 #3 Skrevet 22. november 2011 hørtes sykt god ut=) den skal jammen prøves=)
Tullsjura Skrevet 23. november 2011 Forfatter #4 Skrevet 23. november 2011 ja, den var sykt god! men jeg brukte en 26cm springform, å kunne ikk ha noe mindre bare sånn til informasjon
Maia&Mathias <3 Skrevet 23. november 2011 #6 Skrevet 23. november 2011 Hmmm, da har vi skrevet denne ned i kokeboka! Gleder meg til å prøve den!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå